دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1399 - 08:47
نعمت خلیفه در گفتگو با آنا:

سلامت تکواندوکاران به خطر بیفتد فدراسیون لیگ را برگزار نمی‌کند/ باید سبک و سیاق لیگ را تغییر دهیم

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد گفت: بعید می‌دانم فدراسیون تکواندو در صورتی که سلامت بازیکنان به خطر بیفتد، حاضر به برگزاری مسابقات باشد.
کد خبر : 523057

نعمت خلیفه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برگزاری رقابت‌های لیگ تکواندو در شرایط فعلی گفت: لیگ تکواندو منحصر به فرد است و سابقه‌ای طولانی دارد. طبیعتاً داشتن یک لیگ قدرتمند باعث پیشرفت تیم ملی هم می‌شود. لیگ تکواندو سال‌هاست که برگزار می‌شود اما با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا که از سال گذشته دنیا را درگیر کرده است، برگزاری آن با چالش مواجه شده است. سال گذشته هم لیگ تکواندو ناتمام ماند و اگر تدبیر فدراسیون نبود، طبیعتاً صدمات جبران‌ناپذیری به وجود می‌آمد.


وی اظهار کرد: اگر قرار باشد مسابقات لیگ تکواندو به سلامت مربیان و بازیکنان لطمه بزند، قطعاً فدراسیون آن را برگزار نمی‌کند. ضمن اینکه فدراسیون جهانی تمام رویدادهای 2020 را لغو کرده است. بنابراین شرایط خیلی خطرناک است و باید ببینیم وضعیت به چه صورت خواهد بود. البته برخی رشته‌های ورزشی، مسابقات لیگ را برگزار کردند. والیبال بعد از چند هفته از شروع مسابقات لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی دو هفته‌ای مسابقات شدند. لیگ کشتی هم به صورت متمرکز در حال برگزاری است. با توجه به اینکه شرایط در رشته‌های مختلف متفاوت است، بنابراین اگر سلامت بازیکنان، مربیان و داوران به خطر بیفتد، فدراسیون از برگزاری مسابقات منصرف می‌شود.


سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: تیم ما در پیش‌ثبت‌نام سازمان لیگ ثبت‌نام کرده است اما به خاطر شرایطی که وجود دارد ما هیچ تمرینی نداریم. تمام باشگاه‌های تهران، البرز و سایر شهرستان‌ها تعطیل هستند. به همین خاطر تکواندوکاران عملاً نمی‌توانند تمرینات فنی تکواندو را انجام دهند و بیشتر تمرینات هوازی را دنبال می‌کنند. به هر حال فدراسیون تابع ستاد مقابله با کروناست و ما هم تابع فدراسیون هستیم. آنها هر تصمیمی بگیرند، تیم‌ها اجرا خواهند کرد اما همان‌طور که گفتم من بعید می‌دانم که حتی فدراسیون هم در صورتی که سلامت بازیکنان به خطر بیفتد، حاضر به برگزاری مسابقات باشد.


خلیفه در مورد شیوه برگزاری مسابقات لیگ در صورت کاهش خطر شیوع کرونا گفت: باید سبک و سیاق لیگ را در شرایط فعلی عوض کنیم و مثل رقابت‌های گرندپری آن را در یک روز برگزار کنیم. البته باید ببینیم که مسابقات جهانی و آسیایی در چه زمانی خواهد بود و طبق آن برنامه‌ریزی کنیم. برگزاری رقابت‌ها در یک روز و آن هم به صورت متمرکز و نه به صورت تیم به تیم، می‌تواند به ما کمک کند. با این شرایط هر زمان که شیوع کرونا شدت گرفت، بلافاصله مسابقات را متوقف می‌کنیم و از طرفی برگزاری مسابقات هم انجام داده‌ایم. به هر حال در شرایط فعلی تغییر سبک و سیاق لیگ می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته