دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1394 - 22:47
خنثی‌سازی هفت طرح تروریستی در انگلیس طی یک سال گذشته

طرح حمله انگلیس به داعش در سوریه، منتظر رای مجلس است

مجلس عوام انگلیس نظر خود درباره حمله هوایی ارتش این کشور به مواضع گروه داعش در سوریه را اوایل هفته آینده اعلام می‌کند.
کد خبر : 52302

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای شبکه «یورونیوز»، از پنجشنبه بحث بر سر طرح پیشنهادی دولت برای مبارزه علیه داعش در سوریه آغاز شده است.


«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، با حضور در مجلس این کشور برای دفاع از طرح پیشنهادی دولت گفت: در ۱۲ ماه گذشته پلیس و نیروهای امنیتی ما دست کم هفت طرح عملیات تروریستی را در انگلیس خنثی کردند که هر کدام از آنها یا با داعش پیوند داشت یا با تاثیرگیری از تبلیغات آنها بود.


کامرون افزود: بنابراین تردید ندارم متوقف کردن آنها (داعشی‌ها) در چهارچوب منافع ملی ماست و توقف آنها یعنی وارد عمل شدن در سوریه.


به نوشته یورونیوز، انگلیس اکنون با جنگنده‌های تورنادو و تایفون خود در حملات ائتلاف ضدداعش در عراق شرکت دارد اما کارآمدی حملات این کشور در عراق تاکنون محل تردید منتقدان سیاست های این کشور بوده است.


از زمان حملات تروریستی دو هفته پیش در پاریس، این کشور تصمیم گرفت علیه داعش در سوریه نیز وارد عمل شود.


پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 129 نفر کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.


داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته