دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علمائی تشریح کرد؛

چگونگی ارزیابی رساله‌های دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی آخرین جزئیات نحوه ارزیابی رساله‌های دانشجویان دکتری تخصصی این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 522996
637214806018321165.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمائی به ارائه جزئیاتی جدید درباره نحوه ارزیابی رساله‌های دکتری تخصصی پرداخت و گفت: تمامی دانشجویان مقطع دکتری که تا قبل از 15 آبان‌ماه سال جاری موفق به دفاع از رساله خود شوند، در صورتی که دارای یک مقاله علمی-پژوهشی چاپ شده در مجلات وزارتین باشند، می‌توانند مقاله ISI خود را در هنگام تسویه حساب ارائه دهند.


وی افزود: دانشجویانی که تا تاریخ ۱۵ آبان یک سال از تاریخ دفاعشان گذشته باشد و دارای یک مقاله چاپ شده نیز هستند، می‌توانند بدون ارائه مقاله دوم، تسویه حساب کنند.


معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه از تاریخ 15 آبان سال جاری تمامی دانشجویان مقطع دکتری باید براساس بخشنامه‌های جدید ابلاغی دفاع کنند، اضافه کرد: تمامی دانشجویان موظف به گذراندن دو مرحله پیش‌دفاع و دفاع هستند. دانشجویان برای دفاع باید حداقل 5 امتیاز پژوهشی کسب کنند و یک مقاله علمی پژوهشی چاپ‌شده در مجلات دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دهند.


علمائی ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی در گرایش تحصیلی دانشجو دارای دو عنوان نشریه تخصصی نباشد، دانشجو می‌تواند مقاله موظفی خود را در نشریات علمی وزارتین به چاپ برساند.


وی گفت: اگر دانشجویان در مرحله پیش‌دفاع با ارائه صرفاً یک دستاورد پژوهشی (به عنوان مثال ارائه مقاله Q1) بیش از 5 امتیاز کسب کنند، نیازی به ارائه مقاله دوم ندارند و می‌توانند نسبت به دفاع و تسویه حساب اقدام کنند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته