دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اولین دیدار خانواده شهید مدافع حرم «زکریا شیری» در معراج شهدا +فیلم

خانواده شهید «زکریا شیری» از شهدای تازه تفحص‌شده «خان طومان» پس از سال‌ها انتظار پیکر عزیزشان را در آغوش گرفتند.
کد خبر : 522980
3636.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه  حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، خانواده شهید «زکریا شیری» از شهدای تازه تفحص‌شده «خان طومان» پس از پنج سال انتظار در معراج شهدا پیکر عزیزشان را در آغوش گرفتند.


«خان طومان» شهرکی در جنوب غربی شهر حلب سوریه و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کيلومتری جنوب اين شهر قرار دارد. اين شهرک به دليل نزديکی به اتوبان حلب - دمشق از اهميت تدارکاتی ويژه‌ای برخوردار است.


شهرک خان طومان يکی از اصلی‌ترين راه‌های کمک‌رسانی گروه‌هاي مسلح مخالف دولت بشار اسد به يکديگر از شمال به جنوب استان حلب است. خان طومان در سال‌هاي گذشته در کنترل مخالفان سوريه بود اما در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به کنترل نيروهای سوری و هم‌پيمانان آنها درآمد. در اين فاصله يکبار تلاش تروریست‌ها برای بازپس‌گيری اين شهرک ناکام ماند، اما اين شهرک بارديگر به کنترل مخالفان اسد درآمد. درگیری‌های مختلفی در این منطقه بین نیروهای سوری و تروریست‌های انجام شده است که در یکی از مهم‌ترین درگیری‌ها در ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۴ تن از مدافعان حرم حضرت زینب (س) شهید شدند.


روز یکشنبه ۲۰ مهرماه گروه تفحص ایثارگران سپاه اعلام کرد که  پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت در این منطقه کشف شده است.



پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هشت تن از شهدای مدافع حرم  استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تأیید شد و  پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.


شهدای تفحص شده منطقه خان طومان عبارتند از شهیدان والامقام رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی،  محمد بلباسی، محمود رادمهر و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان.





 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته