دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1399 - 10:32
استاندار همدان:

تپه هگمتانه تا پایان سال 99 ثبت جهانی می‌شود/ همه اماکن گردشگری با رعايت پروتکل‌های بهداشتی بايد باز باشد

استاندار همدان با بيان اينکه کارهای‌ مقدماتی‌ برای‌ ثبت جهانی چند اثر مهم اين استان انجام شده است، گفت: تا عيد نوروز پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه بسته می‌شود.
کد خبر : 522916

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید سعید شاهرخی در نشست گردشگری همدان افزود: این استان با داشتن حدود هزار و ۹۰۰ اثر گردشگری که یک هزار و ۶۰ مورد آن ثبت ملی شده است، ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد.


وی نام‌گذاری استان همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را برندی برای همدان دانست و گفت: این عنوان با تلاش نمایندگان مجلس به همدان داده شده و دارای اعتبار زیادی است.


استاندار همدان ادامه داد: سال ۲۰۱۸ همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا نام‌گذاری شد و این مهم به دلیل داشتن ظرفیت‌های زیاد استان در حوزه گردشگری است.


شاهرخی افزود: توسعه استان همدان بدون گردشگری میسر نخواهد شد و گردشگری می‌تواند تحول بسیاری برای همدان ایجاد کند.


وی خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه اماکن گردشگری باید باز باشد چون گردشگری در تقویت روحیه مردم و شادابی آنان بسیار تأثیرگذار است.


استاندار همدان تأکید کرد: اگر مردم همه پروتکل‌های بهداشتی را ۱۰۰ درصد رعایت کرده، فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند، با زدن ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها می‌توانند سایر فعالیت‌های خود را انجام دهند.


وی ادامه داد: برخی تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته و اصرار بر تعطیلی اماکن گردشگری دارند و این کار ناامید کردن و ترساندن مردم است.


شاهرخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تعامل لازم را با واحدهای گردشگری داشته باشند و آب، برق و گاز این واحدها را به دلیل بدهی قطع نکنند.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته