دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 08:15
مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

قطعیت نداشتن به آتش کشیدن چادر کارتن خواب‌های هرندی توسط مردم/ انتقال کارتن خواب‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد آغاز شده است

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه به نظر نمی رسد حادثه آتش سوزی چادر کارتن خواب‌ها در پارک هرندی یک حرکت مردمی باشد، گفت: البته نمی توانیم نقش مردم و اعتراض آنها را در این حادثه در نظر نگیریم اما قطعیتی هم وجود ندارد که این حرکت مردمی بوده است.
کد خبر : 52284

فرزاد هوشیار پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص اظهارات سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر اینکه شهرداری آماری را در خصوص معتادان و کارتن خواب‌های شهر تهران در اختیار پلیس قرار نداده است، اظهار کرد: ما مسئول آمار نیستیم. ارائه آمارها در کشور یک متولی مشخص دارد به خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی کسانی وجود دارند که مسئول ارائه آمار به دستگاه‌های ذیربط نیز هستند.


وی افزود: اما هماهنگی بسیار دقیقی بین شهرداری تهران و پلیس وجود دارد صحبت‌های سردار ساجدی نیا در واقع در رابطه با آمار معتادان و کارتن خواب‌ها نبود. صحبت‌های فرمانده تهران بزرگ مربوط به آمار زنان معتادی بود که باردار هستند. شخصی گفته بود ما آماری را به سازمان رفاه شهرداری داده‌ایم تا به شما ارائه دهند و سردار ساجدی نیا در صحبت‌های خود گفتند که این آمار در اختیار ما قرار نگرفته است.البته این آمار را ما نباید ارائه کنیم.


مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران در خصوص حادثه حمله به کارتن خواب‌های پارک هرندی و به آتش کشیده شدن چادرهای آنها و اینکه گفته می‌شود این آتش سوزی توسط مردم منطقه اتفاق نیفتاده است، توضیح داد: ما نیز معتقد هستیم آتش سوزی اتفاق افتاده در این پارک یک حرکت مردمی نبوده است البته نمی توانیم بگوییم که مردم هم در این خصوص بی‌نقش بوده‌اند و یا در معرض نیستند، اما نمی‌توانیم به صورت قاطع بگوییم که این حرکت مردمی بوده است.


وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما این حرکت عمدی بوده است یا خیر گفت: نظر خاصی در این خصوص ندارم.


هوشیار با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی کارتن خواب‌های شهر تهران تصریح کرد: ما بیش از 20 گرمخانه در سطح شهر برای ساماندهی وضعیت کارتن خواب‌ها و کاهش آسیب ایجاد کرده‌ایم از این تعداد یک گرمخانه در منطقه 12 به کارتن خواب‌های این منطقه خدمات ارائه می‌دهد. این گرمخانه‌ها در مناطق 22 گانه تهران به منظور ساماندهی تمام کارتن خواب‌های شهر وجود دارند.


وی با بیان اینکه انتقال کارتن خواب‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد آغاز شده است، عنوان کرد: گروه‌های جهادی و مردمی با همکاری شهرداری تهران این افراد را جذب کرده و در کمپ ها برای ترک اعتیاد به آنها اقامت می‌دهند تا بتوانند به روال عادی زندگی خود باز گردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته