دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 12:27
رئیس واحد اصفهان (خوراسگان) عنوان کرد:

مدیریت جهادی علمی‌ترین، کامل‌ترین و کارآمد‌ترین شیوه مدیریت

همایش ملی «مدیریت جهادی از تئوری تا عمل» با حضور استادان، فرهیختگان و محققان برجسته کشوری و با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در تالار بین المللی امیرکبیر این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 5228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمدعلی فروغی در همایش ملی یک روزه «مدیریت جهادی از تئوری تا عمل»، با ارائه مختصات علمی مدیریت جهادی، مدیریت جهادی را، علمی‌ترین، کامل‌ترین و کارآمد‌ترین شیوه مدیریت قلمداد کرد و گفت: مدیریت یک مفهوم تخصصی بسیار با اهمیت است که با توجه به موقعیت کنونی کشور و اینکه ایران اسلامی در آستانه جهش در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی، فناوری و صنعتی است، باید بیش از گذشته، مورد توجه قرار گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) افزود: برخی اعتقاد دارند مدیریت توانایی غریزی و فطری است اما باید توجه داشت که مدیریت در جای خود، یک مفهوم تخصصی است که بسیار حائز اهمیت است و در ایران، خیلی به مقوله مدیریت توجه نشده است.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: مدیریت باید همه جانبه باشد، از مهم‌ترین ویژگیهای یک مدیر موفق، احترام به زیردستان و مخاطبان خود است و حتی اگر به او توهین شود باید با سعه صدر بتواند بر آن مشکل فائق آید، افراد در تغییرپذیری یکنواخت نیستند ما باید به روحیات افراد اشراف داشته باشیم، انسان‌ها از نظر خلق و خو یکسان نیستند بعضی، بلغمی مزاجند، بعضی صفراوی، برخی سودایی و بعضی دموی مزاجند. ما بر اساس روحیات این گونه افراد باید با آنان رفتار کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) عنوان کرد: هر تغییری زمان می‌خواهد و تدریجی باید باشد، به ویژه در مسائل فرهنگی باید مسائل را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم امروزه مدیریت اسلامی با اتکاء به مفاهیم بلندی مانند توکل به خدا، اعتماد به نفس را در مدیر برای انجام کارهای بزرگ و ماندگار، تقویت می‌کند.


فروغی با توجه به بخشی از تجربیات اجرایی خود در قریب به سه دهه مدیریت در دانشگاه، گفت: خطر پذیری، اعتماد به مجموعه، خستگی ناپذیری و توکل بر خداوند متعال برخی از شاخصه‌های مدیریت جهادی را تشکیل می‌دهند که این عوامل باعث بروز تحولات بزرگ و اتفاقات شگفت انگیز خواهد شد و ما در این سال‌ها، بار‌ها این موضوع را تجربه کرده‌ایم.



انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت همایش ملی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته