دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1399 - 18:09

افشای وجود پایگاه‌های نظامی ترکیه در عراق

یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق از وجود پایگاه‌های نظامی ترکیه در این کشور پرده برداشت.
کد خبر : 522767
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق از وجود پایگاه‌های نظامی ترکیه در این کشور پرده برداشت.


«هاوکار الجاف» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز، دوشنبه جزئیات جدیدی از حضور نیرو‌های ترکیه در شمال عراق از جمله وجود تعدادی پایگاه و مقر نظامی این نیرو‌ها را فاش کرد.


او در مصاحبه با پایگاه «المعلومه» تصریح کرد که ارتش ترکیه حدود ۵۰ پایگاه و مقر نظامی در عراق دارد که مابین دو استان دهوک و اربیل واقع شده است و علاوه بر آن یک پایگاه نیز در ناحیه بعشیقه در استان نینوا قرار دارد.


الجافدر ادامه افزود: بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ترکیه حدود ۱۵۰۰ نیرو دارد که در ناحیه‌ای واقع در استان دهوک واقع شده است؛ همچنان که پایگاه‌های دیگری نیز در زاخو، العمادیه، شیلادزی و بخش سوران استان أربیل و نیز چند پایگاه نیز در امتداد نوار مرزی و دامنه کوه‌های کورک واقع شده‌اند.


او همچنین تصریح کرد: ارتش ترکیه در سرزمین‌های شمال عراق حضور دارد که تانک، خودرو‌های زرهی، سامانه کنترل، هواپیما‌های جاسوسی، بالگرد، پایگاه هوایی و سامانه مخابراتی در تمامی مناطق تحت سیطره خود در اختیار دارد.


این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اظهار کرد که ارتش ترکیه به دلیل حضور در مناطق کردستان عراق برای اجرای حملات خود دیگر نیازی به برخاستن هواپیما‌های آن از خاک ترکیه ندارد؛ بلکه در خاک عراق پایگاه‌های هوایی دارد که می‌توانند از آن برای برخاستن هواپیما‌های خود جهت حمله به اهدافی که سامانه‌های کنترل و دستگاه‌های اطلاعاتی تعیین می‌کنند، استفاده کند.


گفتنی است پیشتر نیز برخی منابع اعلام کرده بودند ترکیه به دنبال آن است که به بهانه برخورد با پ. ک. ک و ممانعت از ورود آنان به ترکیه٬ در خاک عراق٬ قلمرو‌هایی را به عنوان منطقه امن تعریف کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته