دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1394 - 16:12
دادستان بندرانزلی:

موقعیت‌شناسی مهمترین ویژگی دانشجوی بسیجی است

دادستان بندرانزلی گفت: یکی از ماموریت‌ها و نخستین و مهمترین ویژگی یک دانشجوی بسیجی را موقیعت‌شناسی و وظیفه‌شناسی برشمرد و تصریح کرد: اجرایی شدن این مهم باعث افزایش مسئولیت پذیری جوان دانشجو می‌شود.
کد خبر : 52276

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدصادق ایران عقیده در مراسم گرامیداشت هفته بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با بیان اینکه دانشگاه داری مقام و جایگاه ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ است، خاطر نشان کرد: تعریف خاصی را نمی‌توان برای بسیج ارائه داد و تصریح معنایی بسیج نیازمند تشریح اهداف، خصوصیات و ویژگی‌های آن است.


وی یادآور شد: امام با تدبیر خود نهال بسیج که یک شجره ی طیبه است را در زمین این انقلاب کاشت و با درایت ایشان بوده که اکنون جامعه و انقلاب اسلامی از ثمرات آن استفاده می کند.


ایران عقیده اضافه کرد: در محیط علمی و دانشگاهی یک عالم و دانشجو باید از این مفهوم بهترین استفاده را ببرد تا بتوان آن استاد و دانشجو را بسیجی دانست.


دادستان بندرانزلی با توجه به سخنان رهبری در سالیان اخیر و سخنان امام در اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: امام دانشگاه را مرکز تغییر تحولات میداند واقعیت نیز چنین است که این مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


ایران عقیده: امروز یک دانشجوی محقق و پژوهشگر اثر گذاری بیشتری نسبت به جوانی دارد که اصلا در این محیط ها قرار نمی‌گیرد

وی با توجه به خط سیر سخنان مقام معظم رهبری در هشت ماه اخیر سال جاری، افزود: سخنان رهبری راه و مسیر هموار را نشان می‌دهد که باعث بالندگی کشور میشود بنابراین باید در این موقعیت به دانشجویایی که اعتقاد به دستگیری از نظام دارند بها داده شود و راه را برای جوانان باز کرد.


دادستان بندر انزلی اضافه کرد: رویکرد سخنان مقام معظم رهبری در چند ماه اخیر خطاب به جوانان مومن ارزشی و انقلابی است، از آنان خواسته که به میدان بیایند و مشکلات را برطرف کنند .


وی تاکید کرد: امروز یک دانشجوی محقق و پژوهشگر اثر گذاری بیشتری نسبت به جوانی دارد که اصلا در این محیط ها قرار نمی‌گیرد. زیرا دانشجوی محقق به واژه من می توانم و اینکه می تواند منشا اثر باشد ایمان دارد و منفعل و بی انگیزه در این محیط ها قرار نمی‌گیرد .


دادستان بندرانزلی مهیا شدن فضای آموزشی برای تمامی اقشار جامعه را یک ارزش برای نظام دانست و افزود: به قبل از انقلاب نگاه کنید که چقدر جامعه دانشجویی ما کم بودند و اما اکنون در هر خانواده چندین نفر دارای سواد دانشگاهی هستند.


ایران عقیده همچنین اصل قضیه آموزش را اصل بسیار مبارکی برشمرد و تصریح کرد: باید در محیط های علمی ترویج شود که در این نظام موقعیتی اینچنینی برای فراگرفتن مهارت و آموزش تهیه شده است و به دانشجوی تازه وارد یادآور شد که از این موقعیت استفاده کند .


وی با توجه به از خودگذشتگی های جوانان در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد :نهال انقلاب چند سالی بیشتر نداشت که با تیشه دشمنان رو برو شد و دشمن با تمام توان به جنگ با یک انقلاب نوپا آمد اما به همت همین جوانان نه تنها آن نهال چند ساله آسیبی ندید بلکه امروزه به یک درخت تنومند تبدیل شده است.


دادستان بندرانزلی اضافه کرد : ایران اکنون آنقدر قوی شده که می تواند معادلات سیاسی و اجتماعی جهان را بر هم بزند و در مقابل نقشه های دقیق و حساب شده دشمنان باایستد.


ایران عقیده همت والا، بصیرت، آگاهی و علم در مسیر حرکت و روشن بینی را خواست امام و مقام معظم رهبری از جوانان دانست و اظهار کرد: دانشجویان می توانند با ورود به این نقاط در مسیر اعتلای اهداف انقلاب گام بردارند و نقشه های دشمنان را خنثی کنند.


وی آگاهی و بصیرت دینی و سیاسی را ماموریت دیگر برای دانشجوی بسیجی دانست و افزود: آگاهی به مسائل روز و آگاهی بخشی در یک دانشجوی بسیجی باید نسبت به دیگران به مراتب بیشتر باشد و طوری حرکت کند که بتواند راه را از بی راهه تشخیص دهد.


دشمن شناسی و دوست شناسی و تلاش و همت مضاعف، دیگر ماموریتی بود که وی برای دانشجویان بسیجی در نظر گرفت و آن را بسیار تاثیرگذار دانست.


دادستان بندرانزلی با بیان اینکه دانشجوی بسیجی باید از یک هدف و یک نظم خاصی نیز برخوردار باشد تاکید کرد: دانشجوی بسیجی اگر از هدف گذاری و نظم خاصی برخوردار نباشد نمی‌تواند به مقصد برسد بنابراین در رسیدن به هدف و مقصود، عمل مجاهدانه شرط اصلی است .


در این مراسم گرامیداشت سرپرست واحد، معاونین، کارکنان، استادان و جمعی از دانشجویان و فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده حوزه اداری و کارگری شهرستان بندرانزلی نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته