دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

بهزاد فراهانی: از نعیمی خواسته‌ایم سکوت کند/ قطع اجرای «ترور» را در اعتراض به وضعیت موجود دوست ندارم

بهزاد فراهانی که از بازیگران نمایش «ترور» است، درباره اجرای این اثر گفت: «برای رفع مشکلات پیش آمده و جلوگیری از متوقف شدن نمایش از نعیمی خواسته‌ایم سکوت کند تا از راه‌های دیگری مسائل پیش‌آمده را حل کنیم.»
کد خبر : 52275

بهزاد فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره مشکلات پیش‌آمده در اجرای نمایش «ترور» گفت: «این نمایش اثری است که بر تکنیک‌های فنی استوار است بنابراین در صورتی که افکت در زمان خود پخش نشود و یا نور در زمان لازم تابانده نشود، نمایشی که ساعت‌ها روی هر لحظه‌اش کار شده، دچار مشکل اساسی می‌شود. بی‌توجهی نسبت به این موضوع باعث تصمیم کارگردان برای توقف اجرا شد.»


وی عنوان کرد: «نمایش «ترور» کاری استثنایی در تئاتر ایران است آن هم در زمانی که نمایش‌هایی با سطح متوسط و بد روی صحنه است. استقبال مردم نشان می‌دهد که این کار مورد توجه قرار گرفته است. نعیمی برای تولید این اثر تاکنون 200 میلیون تومان خرج کرده است، در حالی که تا این لحظه حتی یک قران هم به او پرداخت نشده است، متأسفانه در چنین شرایطی فریادرسی وجود ندارد. آقای وزیر که با شجاعت امسال را سال تئاتر معرفی می کند کجاست که بگوید چه شده است؟»


فراهانی افزود: «آنچه حمیدرضا نعیمی می‌خواهد هیچ چیز استثنایی نیست. اینجا خستگی وجود دارد که بوی کم‌فرهنگی می‌دهد. اتفاقات نشان می‌دهد که ما نیازمند انقلاب مدیریتی هستیم و باید نظمی برقرار شود. انتقاد ما تنها به مقتدی نیست بلکه به مدیریت کل تئاتر کشور است که سرش در حال رفتن زیر آب است و همه فقط می‌خندند.»


بازیگر نمایش «ترور» عنوان کرد: «من قطع اجرای نمایش را به عنوان اعتراض نعیمی به وضعیت موجود دوست ندارم بنابراین به همراه دوستان از وی خواسته‌ایم که سکوت کند تا ما در رفع این مسئله کاری کنیم. ما از نعیمی درخواست کرده‌ایم که اجازه ندهد لطمه به کار وارد شود، اگرچه نیاز به اشاره نیست که اثر تولیدشده همچون فرزند کارگردان است و برای خلق آن از جان مایه گذاشته است.»


وی همچنین اظهار کرد: «نعیمی فردی منطقی است، ممکن است گاهی احساسی برخورد کند ولی منطق محکم و مردانه‌ای دارد. او حرف بی‌راه نمی‌زند و تنها آدمی است که با دستانش کف صحنه‌اش را یک ساعت می‌سابد. او برای این نمایش از دل و جان مایه گذاشته است.»


گفتنی است شامگاه سه‌شنبه 3 آذر ماه حمیدرضا نعیمی، کارگردان «ترور» در پایان اجرای نمایش از توقف اجرای نمایش به دلیل آنچه کارشکنی عوامل تئاتر شهر عنوان می‌کرد، خبر داد، اما روز بعد روابط عمومی تئاتر شهر در اطلاعیه‌ای که منتشر کرد، نعیمی را به بهانه‌جویی‌، هتاکی و جوسازی و دروغ پردازی‌ علیه تئاتر شهر، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری ارشاد متهم و اعلام کرد اجرای این اثر نمایشی فقط تا جمعه 6 آذرماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته