دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1399 - 12:51
نیویورک تایمز:

داروی کرونا در آمریکا به اندازه کافی نیست و باید جیره‌بندی شود/ورود 5 هزار نظامی صهیونیست به چرخه مقابله با کرونا

مدیر اجرایی شرکت داروسازی ریجنرون با رد ادعای دونالد ترامپ مبنی بر توزیع مجانی داروی کرونا بین بیماران گفت این دارو به اندازه کافی وجود ندارد و باید جیره‌بندی شود.
کد خبر : 522623
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، دکتر لئونارد شلیفر، مدیر اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران شرکت داروسازی بیولوژیکی ریجنرون اعلام کرد دارویی که برای درمان بیماری کووید-19 رئیس‌جمهور ترامپ استفاده شد و وی ادعا کرد که می‌تواند آن را به‌صورت رایگان در اختیار مبتلایان به کرونا قرار دهد هم‌اکنون به میزان کافی در کشور موجود نیست و ما باید آن را جیره‌بندی کنیم.


وی ادامه داد در حال حاضر شرکت ما تنها برای درمان 50 هزار نفر دارو دارد درحالی‌که روز شنبه بیش از 51 هزار نفر در سراسر ایالات‌متحده به این بیماری مبتلا شدند. شلیفر تأکید کرد که ما حتی راه‌های جیره‌بندی را نیز بررسی کرده‌ایم.



 فشار کاخ سفید به اداره کل غذا و دارو برای تولید فوری داروی کرونا


وی ادامه داد که این دارو هنوز مجوز لازم از اداره کل غذا و دارو آمریکا دریافت نکرده اما کاخ سفید با فشار به این اداره درصدد صدور مجوز اضطراری برای تولید سریع این داروست.


دکتر اسکات گاتلیب مدیر سابق اداره غذا و دارو نیز از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات شمال شرقی و غربی خبر داد و دولت ترامپ را به دلیل ناتوانی در تولید دارو در بهار گذشته مقصر دانست.


درمان کرونا با آنتی‌بادی‌ها برای امسال کاربردی ندارد


وی ادامه داد داروهایی که از آنتی‌بادی‌ها تولید می‌شوند و مدت‌ها منتظرشان بودیم که به تولید انبوه برسند دیگر برای استفاده امسال کار آیی ندارند و ما تنها می‌توانیم از این روش درمان برای سال آینده میلادی استفاده کنیم.


ترامپ هفته گذشته از روش درمانش به‌عنوان داروی کووید-19 سخن گفته و آن را برای درمان بیماری‌اش بسیار موثر دانسته بود اما ازنظر دکتر گاتلیب در حال حاضر امکان ندارد ما بدانیم که این دارو تا چه حدی در بهبود دونالد ترامپ تأثیر داشته است.




بیشتر بخوانید:


کاخ‌سفید با اجباری شدن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی مخالفت کرد


دلیل فرار دانشجویان از آمریکا با شدت گرفتن کرونا چیست؟




لازم به ذکر است که دولت فدرال و ایالت‌ها اقدامات تنبیهی را برای مقابله با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته است. در خلال همین آخر هفته نیروهای پلیس به مناطقی که مرکز شیوع بیماری کرونا بودند یورش بردند و تعداد زیادی را برای توضیح به مراکز انتظامی فراخواندند، ده‌ها هزار دلار جریمه نیز برای مراکز دینی و کسب‌وکارها و مردم عادی که ماسک استفاده نکرده بودند و یا دیگر موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند وضع کردند.


نیویورک در بدترین شرایط شیوع کرونا قرار دارد


در حال حاضر نیویورک از آغاز شیوع کرونا در فروردین با شدیدترین بحران پاندمی دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان مناطق بروکلین و کوئین که مأمن تعداد زیادی از محله‌های یهودی‌نشین هستند در وضعیت بدتری بسر می‌برند.


کارشناسان بهداشتی و کادر پزشکی از بروز موج دوم شیوع کرونا در نیویورک در زمستان و نیز شیوع ابتدایی در جوامع خاص قبل از گسترش در کل شهر خبر دادند.


از جایی که کارشناسان از اضافه‌وزن به‌عنوان یکی از عوامل مستعد کردن افراد برای ابتلا به کرونا نام‌ برده‌اند و با توجه به اینکه حدود 40 درصد آمریکایی‌ها از چاقی و 32 درصد دیگر از اضافه‌وزن رنج می‌برند این بیماری می‌تواند تعداد بیشتری را در این کشور نسبت به دیگر کشورها مبتلا کند.


تاخت و تاز ویروس تاجدار در اروپا


علاوه بر آمریکا، ویروس کرونا بار دیگر کشورهای اروپایی را هدف حمله قرار داده است. روز شنبه، فرانسه از ابتلای بیش از 26 هزار و 800 نفر به این بیماری خبر داد که نسبت به دو هفته قبل از آن حدود 32 درصد رشد داشت.


انگلیس که روز شنبه از ابتلای بیش از 15 هزار نفر به کرونا خبر داده بود انتظار می‌رود که از دوشنبه امروز مقررات سخت‌تری را برای مهار این بیماری در دستور کار قرار دهد.


اسپانیا و آلمان هم وضعیتی مشابه دارند و تعداد بیشتری از شهروندانشان نسبت به هفته‌های قبل به این بیماری مبتلا شده‌اند.


5 هزار نظامی اسرائیلی برای کمک به کادر درمان گسیل شده‌اند



در سرزمین‌های اشغالی هم اوضاع شیوع کرونا بسیار بد است به‌طوری‌که دولت از ارتش خواسته تا نیروهای خود را برای بیشتر کردن توان تست و پشتیبانی بهداشتی گسیل کنند. تابه‌حال بیش از 5 هزار نظامی در این زمینه به کار گرفته شده‌اند. از اواسط شهریورماه اسرائیل درگیر دومین مرحله تعطیلی عمومی است.


انتهای پیام/4155/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته