دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 12:39
سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران:

وظیفه‌ پلیس فتا حفاظت از حریم خصوصی مردم است

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: ۹۵ درصد از فعالیت‌های پلیس فتا در محدوده حفاظت از حریم خصوصی مردم است و ۵ درصد باقی مانده به حفاظت از سامانه‌های دستگاه‌های دولتی اختصاص می‌یابد.
کد خبر : 5226

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه رونمایی از ساختمان جدید پلیس فتا که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا مقارن شد با سالروز با سعادت حضرت زینب (س) که البته این تنها رونمایی از ساختمان پلیس فتا نیست بلکه ما طی سال‌های گذشته در زمینه زیر‌ساخت و مدیریت پلیس فتا گام‌های موثری برداشته‌ایم اگر چه در این زمینه با چالش‌هایی روبرو بودیم.
وی افزود: در سال ۹۳ پلیس فتا در کشف جرایم فضای مجازی رکورد شکست، به صورتی که پلیس سایبری در فضای بین‌الملل به پیشرفت سریع پلیس فتای ایران اعتراف کرد و ما امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری راهبردی و همین طور نیروی انسانی بتوانیم مسیر را برای پیشرفت باز کنیم.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه اشراف اطلاعاتی به معنای سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم نیست بیان کرد: پلیس فتا قصد دست اندازی به اطلاعات شخصی مردم را ندارد بلکه تلاش می‌کند از ورود دشمنان و متجاوزان به کشور و همین طور زندگی مردم جلوگیری کند.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه ما از مردم در برابر مجرمان حمایت می‌کنیم، اضافه کرد: تصمیم نداریم زندگی مردم را کنترل کنیم بلکه راهکار‌ها و علائم ایمنی را به آن‌ها نشان می‌دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ۹۰ درصد از پرونده‌های کشف شده در زمینه جرایم فضای مجازی کلاهبرداری مالی و یا با هدف مالی بوده است و با به سرقت بردن تصاویر خصوصی مردم آن را ابزاری برای باج گیری قرار داده است.
سردار احمدی مقدم تاکید کرد: ۹۵ درصد از فعالیت‌های پلیس فتا در زمینه حفاظت و صیانت از زندگی مردم بوده است و ۵ درصد از به حفاظت از سامانه‌های دستگاه‌های دولتی مثل شرکت نفت و یا بانک‌ها بوده است که البته تفاوتی نمی‌کند زیرا اگر بانک‌ها به سرقت بروند باز هم این مردم هستند که متضرر می‌شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پلیس فرودگاه روز گذشته از جابجایی چمدان‌های ارز برای خروج از کشور خبر داده است آیا شما در این باره نظری دارید، گفت: این مساله به ما مربوط نیست و در حیطه فعالیت‌های پلیس فرودگاه است و من در جریان این پرونده و خارج شدن ارز از کشور نیستم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته