دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1399 - 23:34

مباحثی در مورد طراحی ویلا

در نظر داشته باشید که هر چه قدر طراحی و چیدمان فضای اتاق نشیمن ساده تر باشد، فضا صمیمی تر و همچنین دلنشین تر است.
کد خبر : 522405
image_facfbddf8c5546f555d2f2a97d5b61bfd70135b1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، امروزه برخی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت و رهایی از بافت شهری و شلوغی های آن به سمت مناطق آرام تر با بافتی متفاوت از بافت شهری روی آورده اند تا از طبیعت لذت برده و انرژی خود را برای روزهای کاری بازسازی کنند.


بنابراین داشتن یک ویلا ،گزینه فوق‌العاده ایست.در این بین افرادی هستند که تمایل دارند ویلای شخصی شان متناسب با سلیقه و نظر خودشان طراحی شود. در این مقاله به یادآوری چند نکته مهم دررابطه با طراحی ویلای بام آرک خواهیم پرداخت.انتخاب محله ساخت و طراحی ویلا باید متناسب با بودجه شما انجام شود و بهتر است محلی انتخاب شود که دسترسی آن به مراکز خدمات عمومی مانند بیمارستان، آتش‌نشانی و غیره راحت باشد از طرفی بهتر است ویلا در مناطقی با شیب زیاد و دارای آب های زیرزمینی ساخته نشود.


ترجیحاً زمیني را که برای طراحی ویلای شخصی خود در نظر ميگيريد مستطیل باشد.


مرحله بعد تقسیم زمین به دو


 مرحله بعد تقسیم زمین به دو


بخش فضای داخلی و خارجی است كه بايدبر اساس نیاز ، آن را انجام داد .برای طراحی بخش خارجی ویلا می‌توان استخر را در نظر گرفت . طراحی یک توالت کوچک و اتاق برای تعویض لباس ،فضای استخر را کامل می‌کند. در نظر گرفتن فضای کافی برای ماشین از بخش‌های مهم طراحی فضای خارجی ويلااست .در طراحی بخش داخلی ویلا توجه به نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد و تعیین موقعیت اتاق ها و آشپزخانه با جهت باد حائز اهمیت است .تعداد اتاق های ویلا بر اساس نیاز تعیین می شود. اگر فضایی برای خدمتكاران یا مهمانان در نظر گرفته شود ،باید نسبت به اتاق های شخصی فاصله داشته باشند تا حریم خصوصی حفظ شود .در نظر داشته باشيد اگر یک زوج جوان قصد طراحی ویلا را داشته باشند باید احتمال حضور فرزندان در آینده را در نظر بگیرند و اتاقی را برای آنها طراحی کنند.طراحی ویلا بايد بر اساس استانداردها انجام شود تا نمای خاصی برای بازدیدکننده داشته باشد .اتاق خواب های شخصی بهتر است در طبقه های بالایی قرار بگیرند تا حریم خصوصی اعضای خانه محفوظ باقی بماند .در صورت تمایل برای طراحی اتاق خواب مخصوص مهمان بهتر است این اتاق در طبقات پایین تر باشد و برای راحتی بیشتر مهمانان یک حمام جداگانه نیز طراحی شود.


طراحی و چیدمان فضای اتاق نشیمن ساده تر باشد


طراحی و چیدمان فضای اتاق نشیمن ساده تر باشد


در نظر داشته باشید که هر چه قدر طراحی و چیدمان فضای اتاق نشیمن ساده تر باشد، فضا صمیمی تر و همچنین دلنشین تر است. برای ویلا هایی با اتاق نشیمن کوچک .بهتر است ازآینه استفاده شود زیرا این باعث می شود که فضا در دیده بازدیدکننده بزرگتر به نظر برسد.مطلوب تر است كه سالن غذاخوري كنار آشپزخانه طراحي شود . ظرافت آرامش و شیک بودن اینها تعریف عبارت چیدمان کلاسیک است که میتواند برای چیدمان اتاق نشیمن ویلا یک گزینه مناسب باشد. این چیدمان هنوز یکی از پرطرفدارترین استایل ها برای طراحی فضای داخلی ویلا هاست که نماد صمیمیت و گرمای محیط خانواده است. درست است که آشپزخانه قلب فضای داخلی ویلا است اما اتاق نشیمن نیز یک نماینده تمام عیار از نوع سلیقه شما در طراحی ویلای شخصی تان است ،پس در چیدمان آن باید بر کیفیت و تناسب لوازم و تجهیزات تمرکز کرد .یک فضای دنج آرام و صمیمی .بايد بدانيم كه انواع فرش ها فضای داخلی ویلا ها را دنج ترمی کند، با این حال اگر تمیز کردن سطوح غیریک نواخت را دوست نداشته باشید بهتر است در طراحی ويلاي کلاسیک خود از یک فرش سرامیکی که به صورت بصری فضای داخلی ویلا را گرم تر می کند بهره ببريد،استفاده از رنگ ها و تجهیزات متناسب با هم، فضای داخلی ویلای شخصی تان را منظم تر می کند. بدیهی است که استفاده از سنگ ها در چیدمان کلاسیک ویلا به اندازه چوب جذاب و خاص است که نشان دهنده یک ذائقه کاملاً سنتی است. سنگ سرامیک همیشه نجیب به نظر می‌رسد و در چیدمان کلاسیک، کاشیهای سنگی بسیار مهم هستند. باید توجه داشت که در انتخاب این سنگها از رنگ‌های طبیعی وکمرنگ تر مانند بژ، سفید، قهوه ای و خاکستری استفاده شود.


حالا نوبت به انتخاب مبلمان فضای داخلی است تا اتاق نشیمن ویلا رنگ تازه ای به خود بگیرد. باید بدانیم که می‌توان رنگ مبلمان را محور اتاق نشیمن قرارداد و بقیه لوازم را بر اساس رنگ‌آن انتخاب کرد. وقتی شما تصمیم دارید که به اتاق نشیمن مبل اضافه کنید بایدبدانید که مبل نقش پشتیبانی دارد و انتخاب رنگ آن اهمیت زیادی دارد بنابراین تصمیم بگیرید !


مبل خنثی باشد یا نقش برجسته ای را در اتاق نشیمن ویلای طراحی شده تاان برعهده داشته باشد؟ اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستیدکه می خواهید اتاق نشیمن شما بزرگتر دیده بشود بهتراست که رنگ مبل خودتان را متناسب با رنگ دیوار انتخاب کنید. این یک ایده خلاقانه برای طراحی فضای داخلی ویلایی شخصی شماست. متداول ترین روش انتخاب مبل روشی است که در آن رنگ مبل ها با سایر دکوراسیون تناسب داشته باشد به همین دلیل است که رنگ های خنثی برای افرادی که قصد طراحی ویلای شخصی خودشان را دارند محبوبیت زیادی دارند.


رنگ کف اتاق نشیمن ویلای شما تاثیر مهمی بر انتخاب رنگ مبل دارد و انتخاب متناسب مبل ها بر اساس رنگ کف میتواند علم شما را نسبت به باید و نباید های طراحی داخلی ویلای شخصی تان نشان دهد. از آنجایی که در طراحی کلاسیک از مبل های سنتی بزرگ و روکش دار استفاده می شود پارچه بیشترین نور را جذب می‌کند و فضای اتاق نشیمن به میزان قابل توجهی تاریک دیده می شود. اگر مبل تیره روی زمین تاریخ قرار داده شود ،به نظر می رسد که در اتاق ناپدید شده است. در صورتی که تمایل داشته باشید از یک مبل تیره بر روی کف تیره استفاده کنید بهتر است پایه های مبل رنگ روشن و یا فلزی باشد و از یک فرش با رنگ روشن در جلوی مبل استفاده کنید تا فضای اتاق از یک نواختی رنگها خارج شود.


احتمالا مبلهای با رنگ‌روشن شما را نسبت به مبل های با رنگ تیره بیشتر به چالش خواهند کشید اگر شما فرزند کوچک و یا حیوان خانگی را در ویلای خودتان نگهداری می کنید بهتر است در انتخاب رنگ مبل سراغ رنگ های تیره تر بروید تا مبل را برای سالهای بیشتری در اتاق نشیمن خود داشته باشید.


شما می توانید جهت طراحی سپردن طراحی ویلای خود به حرفه ای ترین گروه در ایران از بام آرک استفاده نمایید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: طراحی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته