دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 12:26
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:

واحد یزد در رشته سنجش از دور و فن‌آوری اطلاعات پیشرو است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مراسم افتتاحیه همایش ملی GIS عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در همه زمینه‌ها خصوصا در رشته سنجش از دور و فن آوری اطلاعات می‌تواند پیشرو در تحقق رهنمودهای آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس شصت و نهم باشد.
کد خبر : 5221

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین همایش سنجش از دور و آمایش سرزمین که در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال برگزاری است، گفت: ابزار رفاه در قرن ۲۱ فن آوری اطلاعات و متفاوت‌تر از قرون گذشته است در قرون حاضر ادوات جنگی، قشون و کشورگشایی، ‌ابزار قدرت و رفاه تلقی نمی‌شود بلکه بر اساس نظر حضرت آیت الله هاشمی در اجلاس ۶۹ که پیرامون جهانی شدن و آینده پ‍ژوهی بیان کردند و حجتالاسلام سید حسن خمینی با ذکر مستنداتی از فتوا و ایده‌های حضرت امام (ره) آینده پژوهی و پویایی و نگاه به آینده را تأکید داشتند، موضوع در قرن کنونی متفاوت است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: این واحد دانشگاهی در همه زمینه‌ها خصوصاً در رشته GIS و فنآوری اطلاعات می‌تواند پیشرو در تحقق رهنمودهای رئیس هیئت موسس و هیئت امناء‌ دانشگاه باشد.


اسلامی گفت: ضرورت دارد با استفاده از تکنولو‍ژی و دانش GIS دغدغه مهم آمایش سرزمین و سرنوشت آینده، اقلیم و تأمین آب را مد نظر قرار داد.


وی در ادامه از حامیان این همایش ملی، ‌شهرداری یزد، ‌شرکت آب منطقه‌ای، شرکت برق منطقه‌ای و کلیه حامیان تقدیر و تشکر کرد.


این همایش ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم اسفند برگزار می‌شود. سخنران کلیدی این همایش دکتر سید کاظم علوی پناه و دکتر رامشت بوده و تعداد مقاله‌های علمی ارائه شده به این همایش ۱۲۰ مقاله است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته