دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 11:58
آنا گزارش می‌دهد؛

سازمان لیگ والیبال و تصمیمات خلق‌الساعه!/ جولان کرونا و اقدام دیرهنگام آقای رئیس!

جولان ویروس منحوس کرونا در لیگ والیبال در نهایت سبب شد تا رئیس سازمان لیگ والیبال مسابقات را به مدت دو هفته به تعویق بیندازد، موضوعی که شاید باید زودتر در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شد.
کد خبر : 522073
_MID0135.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز گذشته مسابقات لیگ برتر والیبال مردان با تصمیم سازمان لیگ به خاطر قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا  به مدت دو هفته به تعویق افتاد. این در شرایطی است که خیلی از تیم‌ها در حین آمادگی برای مسابقات روز یکشنبه بودند و حتی بلیت رفت و برگشت آنها هم تهیه شده بود اما در نهایت سازمان لیگ فدراسیون والیبال تصمیم گرفت این مسابقات را دو هفته به تعویق بیندازد.


از زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر والیبال به دلیل حضور تیم‌ها در شهرهای مختلف، خیلی از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها با ویروس کرونا درگیر شدند، به‌گونه‌ای که بازیکنان تیم شهرداری ورامین همگی به ویروس کرونا مبتلا شدند و هم‌اکنون در قرنطینه به سر می‌برند و حتی دیدار تیم‌های سایپا تهران و شهرداری ورامین هم لغو شد.


بدون شک تعویق مسابقات لیگ والیبال به مدت دو هفته در شرایط فعلی به منظور قطع زنجیره کرونا بهترین تصمیمی بود که سازمان لیگ والیبال می‌توانست اتخاذ کند؛ اما موضوعی که باعث ناراحتی باشگاه‌ها و از جمله سرمربیان تیم‌ها شده، مشورت نکردن با آنها است. به اعتقاد برخی از مربیان باشگاه‌ها، سازمان لیگ باید با مشورت باشگاه‌ها و مربیان چنین تصمیمی می‌گرفت؛ چرا که باشگاه‌ها بازوان فدراسیون والیبال هستند و جامعه والیبال از حضور این باشگاه‌ها درآمدزایی می‌کند.


موضوع دیگری که سبب نارضایتی باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌ها شده است، تغییر چارت مسابقات لیگ است که به گفته انصاری دبیر کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، قرار است چارت جدید به فدراسیون داده شود تا در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. این در شرایطی است که تیم‌ها بر اساس برنامه اولیه سازمان لیگ  برای حضور در لیگ برنامه‌ریزی کرده‌اند و این تغییر  ممکن است در برنامه‌های آنها خللی ایجاد کند.


از طرفی بحث برگزاری مسابقات به صورت متمرکز هم این روزها سازمان لیگ والیبال را با چالش روبه‌رو کرده است. با توجه به جولان ویروس کرونا در لیگ والیبال، سلامتی ورزشکاران و جامعه والیبال در اولویت است اما چگونگی تصمیم‌گیری در مورد برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز یا تک به تک در شرایط حساس کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید دید در نهایت سازمان لیگ والیبال می‌تواند تصمیم منطقی بگیرد یا خیر. سال گذشته شهرام عظیمی ریاست سازمان لیگ را در شرایطی بر عهده گرفت که سابقه حضور در والیبال را نداشت و همین موضوع، سیل انتقادها را به فدراسیون والیبال روانه کرد. در حال حاضر تصمیم ناگهانی در مورد تعویق مسابقات لیگ و عدم مشورت با مربیان و باشگاه‌های لیگ برتری باعث شده تا عملکرد او پیش از گذشته مورد انتقاد قرار بگیرد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته