دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 12:37
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

برپایی نماز حرکت به سوی ارزش‌های ناب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با یادآوری اهمیت و جایگاه نماز در دین اسلام و جوامع اسلامی گفت: برپایی و بجاآوردن نماز بیانگر حرکت جامعه اسلامی به سوی ارزش‌های ناب است.
کد خبر : 522071
13990716 (68).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندر‌عباس، احسان کامرانی در دومین جلسه شورای استانی ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌ علیه‌السلام گفت‌: خواندن‌ نماز در ظهر عاشورا از سوی امام‌حسین‌ علیه‌السلام بیانگر اهمیت این فریضه الهی در دین مبین اسلام است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از نماز به عنوان شایسته‌ترین و ضروری‌ترین اعمال انسان یاد کرد و افزود: توجه و اهمیت به نماز یکی از مهم‌ترین وظایف فردی و اجتماعی جوامع اسلامی است که باید در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال شود؛ چراکه برپایی و بجاآوردن نماز بیانگر حرکت جامعه اسلامی به سوی ارزش‌های ناب است.


کامرانی‌ با تأکید بر برگزاری نماز اول وقت در دانشگاه اظهار کرد: اشاعه فرهنگ نماز و ترغیب و تشویق دانشجویان برای‌ انجام این فریضه الهی یکی از وظایف مهمی است که همه ما باید به‌عنوان یک تکلیف به آن عمل کنیم.


کوتاهی‌ در برگزاری‌ نماز‌ انسان‌ را بی‌اعتبار‌ می‌کند‌


در ادامه این نشست مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های‌ متولیان فرهنگی در اجرای دستورالعمل‌های اجرایی در دانشگاه گفت: همراهی و اهتمام رؤسای واحد‌ها و مراکز دربرگزاری نماز جماعت و اول وقت ستودنی است.



حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی افزود: شرط عمل کردن به سیره پیامبران و ائمه بجاآوردن نماز است و کوتاهی در‌ آن‌ انسان را نامعتبر و بی‌ارزش می‌سازد.


این مسئول با تشریح دستورالعمل اجرایی ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی باید با فراهم کردن‌ شرایط لازم بر اساس بخشنامه و دستورالعمل بتوانند با به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاه اعم از استادان‌، ا‌ئمه‌ جماعات‌، استادان گروه معارف با ترویج فرهنگ نماز و نماز‌خوانی خود را به‌عنوان دانشگاه موفق معرفی کنند.



به گزارش آنا، این جلسه که با حضور مسئولان و کارشناسان ستاد اقامه نماز واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان‌ در واحد بندرعباس به‌صورت آنلاین برگزار شد با ارائه پیشنهادها و نظر حاضران ادامه و با اخذ تصمیمات لازم برای‌ اجرای هرچه بهتر دستورالعمل‌ها به پایان رسید.


انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته