دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 10:45
روحانی:

افرادی که در تهران ماسک نمی‌زنند 50 هزار تومان جریمه خواهند شد/مشخص شدن جریمه اصناف متخلف و رانندگان تاکسی

رئیس‌جمهور گفت: اگر کسی در تهران بزرگ از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود و این مبلغ ظرف دو هفته به حسابی که اعلام می‌شود باید واریز شود.
کد خبر : 522053
159833639101854600.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: برای مردم خیلی مهم بود در مراسم اربعین نجف به کربلا حضور داشته باشند اما به خاطر پروتکل‌های بهداشتی صرف‌نظر کردند و در منازل عزاداری خود را انجام دادند.


وی ادامه داد: دیگر امسال پیاده‌روی به سمت مشهد و حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) نداریم. همه ما توجه داشته باشیم عامل اصلی برای رهایی از این ویروس فرهنگ عمومی مردم است.


رئیس‌جمهور گفت: ممکن است با آنفلوانزا روبرو شویم اما برای این بیماری دارو و مسائل بهداشتی داریم اما برای کرونا دارو نداریم لذا بهترین راه پیشگیری رعایت بهداشت است. با وزیر بهداشت که صحبت کردم آماده افزایش ۱۰ هزار تست دیگر هستیم همچنین ۱۰۰ میلیون دلار هم برای خرید کیت‌های تشخیص سریع کرونا قرار دادیم.


روحانی افزود: اینکه این ویروس به انسان می‌رسد عاملش خود انسان است. برای اینکه جلو مسیر انتقال را بگیریم کسی که مبتلا به این بیماری شده باید به محل کار و خانواده خود اطلاع دهد و دو هفته نباید بیاید و اگر تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.


وی بیان داشت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود و ظرف دو هفته به حسابی که اعلام می‌شود واریز شود. نیروی انتظامی از ابزار خود استفاده خواهد کرد. این مصوبه برای تهران بزرگ است.


رئیس‌جمهور گفت: اگر اصناف ماسک زدن را رعایت نکنند در مرحله اول تذکر، در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و در مرحله دیگر یک‌میلیون و در مرحله چهارم آنجا بسته می‌شود.


وی بیان کرد: اگر رانندگان تاکسی استفاده از ماسک را رعایت نکنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر به کسی که ماسک ندارد خدمات بدهد برای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.


روحانی با تاکید بر اینکه با یک موج شدیدتر واگیری کرونا در عرصه جهانی مواجه‌ایم،  افزود: این موج جدید ناشی از سهل شدن راه انتقال بیماری است که به دلیل کاهش همان حساسیت‌ها است.


 رئیس جمهور همچنین به یک گزارش خوب ارائه شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: یک گزارش بسیار خوبی هم امروز داده شد و آن کاهش شدید تعداد فوتی‌ها نسبت به شمار مبتلایان است که نشان دهنده مراقبت و تلاش بیشتر بخش درمان از یک سو و مراعات های مردم از سوی دیگر است.


روحانی افزود: طبق آمار مشخص می شود، بیشتر فوتی‌ها در بین سالخوردگان بوده است و افراد مسن و بالای۷۰ سال باید بیشتر مراقب باشند.


رئیس جمهور همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نیروهای مسلح را موظف کردند که امکانات خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهند و ان‌شاءالله با هماهنگی‌هایی که انجام شده، مردم عزیز ما که گرفتار بیماری می‌شوند می توانند در تخت بیمارستانی مداوا و معالجه شوند.


وی در ادامه با بیان اینکه 17 استان خوشبختانه نسبت به هفته‌های پیش شرایط بهتری مخصوصاً در فاصله قابل توجه بین آمار ابتلا و مرگ‌و‌میر پیدا کرده‌اند،  گفت: در عین حال در 12 استان همچنان مشکل داریم که باید توجه بیشتری انجام بگیرد تا از این روزهای سخت عبور کنیم.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
دنا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
۰
در شهر پرند که خیلی از تهرانی ها رفت و امد دارند، هیچ گونه صنفی رعایت نمی کند رانندگان هم ماسک نمی زنند. نانوایی ها و قصابی ها میوه فروشی ها کشتارگاهها کارگاهها کارخانه ها تولیدی ها دست فروش های ثابت و سیار کارگاههای قنادی و شیرینی بستنی فروشی ها مراکز پستی و پیشخوان دولت دفاتر پلیس +۱۰ پاساژها فروشگاهها سوپرمارکت ها پمپ بنزین ها جایگاههای سوخت سی ان جی اصلا اصلا اصلا رعایت نمی کنند
هلدینگ شایسته