دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 09:40
در قالب تفاهم‌نامه انجام می‌شود؛

همکاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شهرداری عالیشهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با شهرداری عالیشهر به‌منظور انجام پروژه‌های اجرایی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 522002
DSC_7680 (Copy).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با شهرداری عالیشهر که به‌منظور انجام پروژه‌های اجرایی امضا شد با تأکید بر اینکه مدیریت جدید دانشگاه به‌دنبال کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی و در مقابل، افزایش درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال عبور از نسل اول و دوم مراکز علمی و تحقق دانشگاه کارآفرین است.


محمدمهدی مزارعی با بیان اینکه بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است، بیان کرد: این ضرورت سبب شده است تا دانشگاه به‌طور جدی به‌دنبال ارتباط گسترده و تعامل دوسویه با محیط پیرامونی و به‌ویژه واحدهای اجرایی مهم و صنایع باشد تا هم بحث درآمدهای غیرشهریه‌ای از فعالیت‌های دانش‌بنیان اقتصادی محقق شود و هم با ارائه خدمات باکیفیت به‌دنبال افزایش اعتماد عمومی و اثرگذاری در رفع چالش‌های اجتماعی باشد.


وی سراهای خلاقانه نوآوری و فناوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و ... را قسمت‌هایی جدید در بدنه دانشگاه معرفی و عنوان کرد: این بخش‌ها نه به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی با تعریف‌های همیشگی از این مراکز بلکه برمبنای گره‌گشایی و حل معضلات و چالش‌های اجتماعی و صنعتی ایجاد و در حال فعالیت هستند.


معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی توضیح داد: تولید انرژی‌های پاک و ارزان‌قیمت نه یک نگرش بلکه یک ضرورت است؛ چراکه سازمان‌ها و نهادها برای کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی انرژی باید به این سمت و سو بروند.


این مقام مسئول با اشاره به ایجاد و فعالیت مرکز تحقیقاتی انرژی‌ها نو دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر افزود: با توجه به رسالت و مأموریت جدید دانشگاه که به‌دنبال کارآفرینی و تغییرات مثبت در جامعه است، بستر تولید انرژی‌های از انرژی‌های پاک مانند خورشید، باد و جزر و مد فراهم شده است.


مزارعی با اشاره به امضای چند تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با نهادها و سازمان‌های مجری و اثرگذار در استان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها با رایزنی قبلی و بررسی امکان‌سنجی همکاری و فعالیت‌های مشترک، به‌دور از مانورهای تبلیغاتی و فعالیتی نمادین و کلیشه‌ای و در فضای اعتماد متقابل برای انجام طرح‌های اجرایی منعقد شده‌اند.


تشریح فعالیت، اهداف و برنامه‌های مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو


مهدی نکیسا رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر هم بیان اینکه این مرکز بر مبنای راه‌اندازی سیستم‌هایی برای تولید انرژی الکتریسیته از انرژی‌های ارزان و پاک راه‌اندازی شده است به تشریح فعالیت، اهداف و برنامه‌های آن پرداخت.


انتهای پیام/4103/406/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته