دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهدوی در گفتگو با آنا:

اسکوچیچ را با یک نتیجه قضاوت نکنیم/ ازبکستان محک مناسبی برای تیم ملی خواهد بود

مربی تیم نوجوانان ایران گفت: تیم اسکوچیچ در دیدار با ازبکستان محک مناسبی می‌خورد و نباید سرمربی تیم ملی را با یک مسابقه قضاوت کنیم.
کد خبر : 521723
_MID0824.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه پاختاکور تاشکند دیدار دوستانه‌ای را با تیم ملی فوتبال ازبکستان برگزار خواهد کرد. این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که دراگان اسکوچیچ برای نخستین بار هدایت یوزهای ایرانی را بر عهده دارد و با توجه به نتایجی که در گذشته دو تیم کسب کرده‌اند، می‌توان تقابل دو تیم را دیداری دوستانه ندانست.


محمدرضا مهدوی در خصوص تقابل امروز تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: پس از مدت‌ها تیم ملی کشورمان فرصتی پیدا کرده تا دیداری تدارکاتی برگزار کند. امیدوارم که نفرات جوان‌تر دعوت شده از تجربه بزرگترها استفاده کنند. اولین بار است که اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و امیدوارم که هر نتیجه‌ای که به دست می‌آید با قضاوت زود و سریع مواجه نشود و به سرمربی کروات فرصت دهیم. ازبکستان حریف آسانی نیست ولی بازیکنان محک مناسبی می‌خورند.


وی ادامه داد: دیدگاهم در مورد تیم ملی این است که باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم. بعد از جدایی کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی شد ولی فرصتی نصیب این مربی بلژیکی نشد تا بتوانند نتایج خوبی بگیرد و حالا کار او با فدراسیون فوتبال به جریمه کشیده است.


پیشکسوت فوتبال ایران افزود: اسکوچیچ در تیم‌های ملوان انزلی، فولاد، خونه ‌به خونه بابل و صنعت نفت آبادان مربیگری کرده و باید به این مربی زمان دهیم تا بتواند تفکراتی که دارد را به شاگردانش انتقال دهد. اسکوچیچ چندین سال در ایران زندگی کرده و به شرطی که فرصت داشته باشد، می‌تواند کارهای فنی مدنظرش را در تیم ملی اجرایی کند.


وی تصریح کرد: اسکوچیچ کارنامه نسبتاً قابل قبولی در فوتبال باشگاهی ایران دارد و توانسته بود صنعت نفت را تا رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر بالا بکشد. او رزومه مناسبی دارد و می‌تواند انگیزشی روی بازیکنان تیم ملی کار کند تا نتایج خوبی کسب کند. بدون تردید این مربی با برنامه‌هایی که برای بالا بردن شرایط روحی و روانی بازیکنان تیم ملی مدنظر قرار خواهد داد، نتایج خوبی می‌گیرد.


مهدوی تأکید کرد: یکی از محسنات اسکوچیچ این است که زندگی با ایرانی‌ها را یاد گرفته و می‌داند منش و رفتار ما چگونه است. کسی که آشنایی با خصوصیات فوتبال ما دارد به توانایی موفقیت خواهد داشت. نمایش درخشان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد بازیکنان ایرانی توانمندی زیادی دارند و قطعاً اسکوچیچ چند می‌تواند با بازیکنانی که در تیم ملی دعوت می‌کنند نتایج بسیار خوبی بگیرد و امتیازات از دست رفته دور رفت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی را در دور برگشت جبران کند و با تیمش به مرحله نهایی انتخابی صعود کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته