دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1399 - 09:43

چرا رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه نشده‌اند؟

دانشگاه فرهنگیان رتبه‌های برتر کنکور را به مصاحبه دعوت نکرده است، این امر موجب اعتراض داوطلبان شده با این حال هنوز مسئولان در این باره توضیح نداده‌اند.
کد خبر : 521702
1396052121215864511630784.jpg

به گزارش  خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در سال‌های اخیر رشته‌های دانشگاه فرهنگیان به خاطر تعهدات استخدامی جزء رشته‌های پرطرفدار قرار گرفته است. همین امر باعث شده که داوطلبان دارای رتبه‌های برتر نیز متقاضی رشته‌های این دانشگاه شوند. 


حال که نتیجه دعوت به مصاحبه داوطلبان ازسوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده، تعدادی از داوطلبان رتبه‌های برتر به مصاحبه دعوت نشده‌اند. این داوطلبان نسبت به این اتفاق معترضند.


داوطلبان معترض عمدتا رتبه زیر یک هزار و حتی ۵۰۰ را به دست آورده‌اند و انتخاب‌های اول‌شان نیز دانشگاه فرهنگیان بوده است. 


این داوطلبان بیان می‌کنند: با وجود کسب رتبه خوب، تراز علمی لازم و انتخاب پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان در اولویت‌های نخست فرم انتخاب رشته، اما برای مصاحبه دعوت نشده‌اند. این داوطلبان خواستار توضیح مسئولان سازمان سنجش درباره این موضوع شده‌اند.


هنوز دانشگاه فرهنگیان و سازمان سنجش آموزش کشور پاسخ این مطالبه داوطلبان کنکور را نداده‌اند اما حمیدرضا قائم پناه، دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این باره در توئیتی نوشته است: «امسال ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور را کاهش داده‌اند، تعداد قابل توجهی از داوطلبان با رتبه خوب و علاقه‌مند به معلمی دعوت به مصاحبه نشده‌اند. در مقابل طرحی را در مجلس مصوب کرده‌اند که طبق آن، افرادی که در آزمون رد شده و صلاحیت لازم را نداشته‌اند هم جذب شوند!!!»



هرساله چندبرابر ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از سنجش‌های نهایی ظرفیت مورد نظر جذب می‌شوند. داوطلبانی که وارد این دانشگاه می‌شوند پس از اتمام تحصیل به‌عنوان معلم جذب خواهند شد‌.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته