دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمود فکری:

هنوز با استقلال به توافق نهایی نرسیده‌ام/ مجبورم کنند خانه‌ام را می‌فروشم تا پول نساجی را بدهم

محمود فکری گفت: هنوز با استقلال به توافق نهایی نرسیده‌ام تا قراردادی بین ما امضا شود.
کد خبر : 521535
محمود فکری.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمود فکری بعد از خروج از باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه توافق نهایی بین من و باشگاه استقلال صورت نگرفته اما قراردادم را با باشگاه نساجی به صورت یکطرفه فسخ کرده‌ام. قرار است  عصر امروز یک جلسه دیگر هم برگزار کنیم تا تصمیم نهایی گرفته شود. تاکنون عدم توافق به خاطر مسائل ملی نبوده است. 


وی در مورد اینکه باشگاه نساجی مدعی شده باید 5 میلیارد بابت انتقال به این باشگاه پرداخت کند، گفت: من به خاطر رفاقتی که با مدیریت باشگاه نساجی داشتم، اصلاً قراردادم را نخواندم و آن را امضا کردم، اما بعداً متوجه شدم دوستانی بندی گذاشتند که اگر هر تیمی خواهان جذب فکری باشد باید 5 میلیارد غرامت بدهد. من این موضوع را زمانی متوجه شدم که با استقلال بازی داشتیم و در کنفرانس مطبوعاتی یک نسخه از قرارداد را گرفتم، چون هر زمان که به آن‌ها می‌گفتم که  یک نسخه به من بدهید از این کار امتناع می‌کردند، آن‌ها می‌دانستند اگر  متوجه این موضوع شوم از دست آن‌ها دلخور خواهم شد و فضا عوض می‌شود. 


فکری ادامه داد: بعد از کنفرانس استقلال  از سازمان لیگ یک نسخه قراردادم را گرفتم و متوجه شدم مدیر باشگاه چنین لطفی به من کرده است. متأسفانه ما استقلالی‌ها تنها می‌گوییم که استقلالی هستیم اما جایی که نیاز است به هم کمک نمی‌کنیم و هوای استقلال را هم نداریم و حتی دوست نداریم اصلاً استقلال نتیجه بگیرد. بحثم روی استقلالی بودن آن‌ها و سال‌ها نان و نمکی است که با هم خوردیم. اگر یک بندی روی قرارداد من می‌گذاشتند مبنی بر اینکه فکری بعد از 10 بازی باید در میدان طالقانی قائمشهر اعدام شود، چون من روی رفاقت آن قرارداد را امضا کردم حکم اعدامم هم انجام می‌دادند. یعنی اگر بند اعدام من هم بود می‌توانستند آن را الان اجرا کنند.


وی گفت: متأسفانه آقای نظری جویباری هم مورد سوءاستفاده قرار گرفت و بحث حضور او در هیئت‌مدیره  به این خاطر بود که از تجربه و دفتر کار و منابع مالی او استفاده کنند و بعد از نقل و انتقالات او را کنار بگذارند که همین اتفاق هم افتاد. جویباری به نساجی در بستن تیم خدمت کرد، اما الان در فضای مجازی به او فحاشی می‌کنند. این مسائل به مدیریت باشگاه برمی‌گردد که چنین فضایی را به وجود آورده است، من هم باید تاوان رفاقتم را بدهم. باشگاه استقلال نباید هزینه‌ای برای رضایت‌نامه من بدهد. من حتی اگر شده خانه‌ام را می‌فروشم و پول رضایت‌نامه را پرداخت می‌کنم. 


فکری در پاسخ به این سوال که باید در این شرایط او را سرمربی استقلال بنامیم، اظهار کرد: من از نساجی استعفا دادم و دیگر سرمربی این تیم نیستم. نساجی یکی از گزینه تیم‌های سقوط یافته بود، من قصد ندارم از خودم تعریف کنم، اما قبل از اینکه من به این تیم بیایم، آن‌ها در حال سقوط بودند و اگر نمی‌آمدم شک نکنید چنین اتفاقی هم می‌افتاد و امروز نساجی تیم لیگ یک بود. همین کادر مدیریت و پشتیبانی قبل از حضور من در نساجی، در این تیم بودند اما چرا نتیجه نمی‌گرفتند؟! من برای بازیکنان آرزوی موفقیت کردم.اگر دوستان می‌گفتند حتی بارسلونا هم به تو پیشنهاد داد به این تیم نرو، من برای حرف خودم احترام قائل بودم و نمی‌رفتم. اما خودشان گفتند اگر قرار است به استقلال بروی ما کمک می‌کنیم و حتی به مدیریت باشگاه از عملکرد خوب شما هم تعریف می‌کنیم، حالا اگر قرار است 7 میلیارد از من پول بگیرید این چه کمکی است؟!


سرمربی مدنظر استقلال گفت: اگر قرار بود به ذوب‌آهن یا هر تیمی دیگر بروم آن‌ها می‌خواستند چه مقدار پول از من بگیرند؟! آقای امیری در بازی‌های آسیایی با سعادتمند دیدار داشت و حتی به او گفت اگر با فکری به توافق رسیدید، قرارداد را ببندید و حتی به ما نگویید. بعد از آن ما با هم مذاکره می‌کنیم و مشکلی از این بابت نداریم. حتی به خود من گفتند با استقلال مذاکره کن. با این شرایط یا آن‌ها من را سیاه می‌کردند یا واقعیت داشت. 


فکری در مورد تمرین استقلال خاطرنشان کرد: استقلال زمان را از دست داده ولی مشکلی از این بابت نیست. تا وضعیت خودم حل شود همه مسائل هم برطرف می‌شود. ما هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم و تا شب اعلام می‌کنیم و تمرینات هم از فردا شروع می‌شود. من از نساجی استعفا کردم و ایرادی هم ندارد که آن‌ها شکایت کردند بالاخره حقشان است. همانطور که گفتم باید تاوان رفاقتم را بدهم. برای مربی مشکلی پیش نمی‌آید که یک طرفه فسخ قرارداد کرده باشد. اما با توجه به همان بندی که بدون اجازه من در قرارداد بوده و حتی بارها به آن‌ها گفتم که این بند را بردارید، اما مسئولان باشگاه هر بار می‌گفتند که ما با هم رفیق هستیم و مشکلی وجود ندارد و شاید به خاطر همان بند جریمه شوم. آن‌ها به من گفتند اگر قرار شد به استقلال بروی مشکلی وجود ندارد و با تو همکاری می‌کنیم! با توجه به بندی که وجود دارد تنها من جریمه می‌شوم و محرومیتی در کار نیست.


وی در مورد جذب بازیکنان استقلال که آیا با نظر او بوده است، عنوان کرد: نه به هیچ عنوان من در این موضوع دخالتی نکردم. بازیکنان جذب شده استقلال همگی خوب هستند و ما مشکلی از بابت بازیکن نداریم. اگر بازیکن خوب جذب شود هر مربی آن‌ها را می‌پسندد. من خیلی خوشحالم که با بازیکنان استقلال قرار است کار کنم و امیدوارم که مسائل حل شود. در مورد جزییات ورود نکردم چرا که سر نخواستنم فعلاً دعواست! برخی از اعضای کادر فنی نساجی هم به باشگاه استقلال معرفی کردم و یکی دو تا از باشگاه استقلال هم قرار است اضافه شوند. همچنین پیشکسوتان باشگاه هم در این راه به ما کمک می‌کنند. از طرف من مشکلی برای حضور در استقلال نیست. از طرف باشگاه استقلال هم امیدوارم مشکلی وجود نداشته باشد. خانه‌ام را با پول استقلال خریدم و حالا همان خانه را می‌فروشم که به خانه خودم ( استقلال) برگردم! 


وی در مورد کری خواندن برای پرسپولیس در دربی گفت: فلسفه من در فوتبال احترام گذاشتن به یکدیگر است. فضای مجازی را نباید آلوده کنیم و به تیم حریف باید احترام بگذاریم. باید به هواداران خودمان و حریف احترام بگذاریم. همه مسائل در مستطیل سبز اتفاق می‌افتاد. بارها شده  که در زمین با یکدیگر بحث و دعوا کردیم اما وقتی بیرون آمدیم همه مسائل را کنار گذاشتیم. بهترین کار احترام به یکدیگر و رقابت با حریفان است. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته