دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1399 - 11:54
نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان:

پیاده‌سازی برنامه‌های فرهنگی جان تازه‌ای به جنگل‌ها می‌بخشد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پیاده‌سازی برنامه‌های فرهنگی می‌تواند جان تازه‌ای به جنگل‌ها ببخشد، اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه‌ عمومی برای نسل‌هاست.
کد خبر : 521432

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، صبح امروز مراسم اربعین حسینی با حضور آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد.


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در حاشیه این مراسم گفت: خاک، زمین و منابع طبیعی امانتی در دست بشر بوده که نگهداری و حفاظت از این ثروت عظیم الهی وظیفه‌ همگان است.


خاتمی که در جمع  کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان سخن می‌گفت، افزود: افراد ضمن نگهداری از منابع طبیعی می‌توانند از مراتع و جنگل‌ها بهره‌برداری صحیح و اصولی داشته باشند.


وی، منابع طبیعی را یکی از سرمایه‌های عمومی برای همه نسل‌ها برشمرد و یادآور شد: در مواقعی شاهد تخریب اراضی ملی و جنگل‌ها بوده‌ایم و این امر موجب شد تا مساحت بیشتری از طبیعت بکر و خدادادی را از دست بدهیم و آیندگان از این موهبت الهی بی‌بهره شوند.


امام جمعه زنجان مطرح کرد: با اقدامات لازم از سوی مسئولان و پیاده‌سازی برنامه‌های فرهنگی ضمن فرهنگ‌سازی بین اقشار مختلف مردم، می‌توان جان تازه‌ای به جنگل‌ها بخشید.


خاتمی به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، اشاره کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این مهم همه باید دست در دست هم دهند تا طبیعت فرصت زایش دوباره را داشته باشد و نسل‌های آینده نیز از این نعمت بهره‌مند شوند.


ضرورت فرهنگ‌سازی در حفظ منابع طبیعی


وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حفظ منابع طبیعی تأکید کرد و نقش مسئولان و کارکنان اداره‌کل منابع طبیعی را برای کاهش آمار تخریب جنگل‌ها و مراتع  تأثیرگذار دانست.


امام جمعه زنجان با بیان اینکه در حفظ انفال مسئولیت داریم، متذکر شد: در راستای سوق دادن مردم به سمت نگهداری از طبیعت مسئولان باید دست به کار شوند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز یادآور شد: اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل، فرهنگ‌سازی، انجام عملیات اصلاحی و احیایی و برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی چهار گامی است که امسال جزء اولویت برنامه‌های این اداره‌کل قرار گرفته است.


خلیل آقاجانلو با بیان اینکه تاکنون در 300 هزار هکتار از اراضی استان زنجان طرح کاداستر اجرا شده است، تأکید کرد: سه سال است که با اختصاص اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی، اجرای پروژه‌های استان سرعت گرفته است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته