دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیام میرزاده به مناسبت هفته بسیج:

بسیجیان، استوانه‌های پایداری ملت ایرانند/ بسیجی حاضر نیست به کسی ظلم یا در جامعه اختلاف افکنی کند

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تاکید کرد: «هرکسی که عدالت خواهی، استقلال طلبی و عزت جویی را که شعارهای اصلی انقلاب است را پاسداری کند، بسیجی است.»
کد خبر : 52135

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن پیام بدین شرح است:


"بسم الله الرحمن الرحیم"


اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید.


"امام خمینی (ره) "


بسیج شجره طیبه‌ای است که با ابتکار امام خمینی (ره) برای بیمه کردن انقلاب اسلامی در مقابل توطئه دشمنان ایجاد شد و ایشان با صدور فرمانی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، زمینه اتحاد و حرکتی هدفمند را فراهم آوردند که بدین ترتیب تیر عناد منافقان به سنگ خورد و هم اینکه برنامه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب شد.


در واقع فلسفه اصلی تشکیل بسیج توسط امام خمینی (ره)، زمینه سازی برای تداوم وحدت در جامعه انقلابی بود و ماموریت اصلی بسیج همین تدام وحدت در جامعه است و ظهور این تداوم را در تمام دوره‌ها از جمله جنگ، بازسازی پس از جنگ و در مقابله با سایر توطئه‌های داخلی و خارجی در طول سالیان گذشته مشاهده کرده‌ایم.


تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج، خوشبختانه در 37 سال گذشته انقلاب، کشور و ملت را در مقابل توطئه عظیم بین‌المللی بیمه کرده است، چرا که در تفکر بسیجی ایستادگی و شهادت و اطاعت از ولایت، با بینش و معرفت وجود دارد و این عوامل سد محکمی در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان دین و مرز و بوم است.


بسیجی یعنی کسی که عزت، استقلال، حفظ ارزش‌ها و عدالت را در سینه باز فداکار خود دارد و در دفاع از حق و حق‌گویی و عدالت خاضعانه ایستاده و حاضر نیست به کسی ظلم کرده، در جامعه اختلاف افکنی کند و انسجام ملی را به خطر بیندازد.


بسیجیان، استوانه‌های پایداری و ستون‌های سرافرازی ملت ایران هستند و هرکسی که عدالت خواهی، استقلال طلبی و عزت جویی را که شعارهای اصلی انقلاب است را پاسداری کند، بسیجی است.


بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی دو همزاد مبارک و دو مولود انقلاب اسلامی هستند که هر دو با صفت مردمی بودن با دم مسیحایی امام امت شکل گرفتند و تاسیس این دانشگاه که یک دانشگاه مردمی و ملی است کاری بسیجی است که در عرصه علم و فناوری انجام شد .


امروز دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین دستاوردهای علمی، آموزشی و فرهنگی انقلاب اسلامی که سهم بزرگی در به دوش کشیدن بار آموزش عالی ایران دارد، خود از مصادیق بسیج میلیونی مدنظر امام(ره) و عرصه‌ای برای توسعه علم و دانش، آزاد اندیشی، حریت و اسلامیت است.


امیدوارم ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در یک بسیج علمی با مشارکت فعالانه و همدلانه همه نخبگان و فرهیختگان جامعه با عنایت به فلسفه اصلی تشکیل بسیج توسط امام (ره) و تایید مقام معظم رهبری بتوانیم به انسجام بخشی و وحدت جامعه کمک کنیم.


اینجانب از طرف جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به عنوان سازمانی بالنده و پویا که برای عقیده و ارزش های سازنده جهاد و برای عدالت، تلاش و کوشش می کند را به همه بسیجیان تبریک می گویم و از خداوند منان می خواهم همگان را در تحقق آرمانها و مطالبات ملت شریف ایران یاری فرماید.


"حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی"


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته