دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
5 خبر؛

دیدار فرمانده‌ ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه سبزوار با رئیس و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان

فرمانده‌ ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه شهرستان سبزوار با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، به دیدار و گفتگو با رئیس و دانشجویان حوزه‌ بسیج دانشجویی این دانشگاه پرداخت.
کد خبر : 52123

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در دیدار صمیمی با مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان به‌مناسبت فرارسیدن هفته‌ بسیج در سالن کنفرانس ساختمان اداری مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد، با توجه به تشکیل نهاد بسیج در آذرماه 1358 و دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 به فرمان حضرت امام (ره) گفت: الحمدلله این دو نهاد مقدس که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی غرس شده، امروز به‌عنوان دو شجره‌ طیبه‌ تنومند، منشا خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.
دکتر محمدرضا سعیدی‌اصل افزود: این دو دستاورد مهم انقلاب اسلامی با تأییدات مقام معظم رهبری و همکاری مسئولان، امروز در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.
وی با بیان تاریخچه‌ مختصری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار گفت: این دانشگاه به‌عنوان نخستین دانشگاه شهرستان سبزوار، در سال 1363 با کمتر از 200 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با امکانات فراوان رفاهی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و با فضایی بالغ بر 65 هزار متر مربع، 150 کارمند رسمی، 240 استاد تمام‌وقت و نیمه‌وقت و بیش از 180 رشته‌ی آموزشی در سبزوار و بالاترین رقم تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی، به‌عنوان یک واحد بسیار بزرگ دانشگاهی در بین مؤسسات آموزش عالی شهرستان مشغول به فعالیت است.
رئیس واحد سبزوار با توجه به آغاز رسمی فعالیت بسیج دانشجویی این دانشگاه از سال 1370 گفت: تاکنون 12 فرمانده از دانشجویان بسیجی دانشگاه در رأس این حوزه فعالیت کرده‌اند و امروز همچون گذشته حوزه‌ بسیج دانشجویی یاور و همکار همیشگی دانشگاه است.
فرمانده‌ ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه سبزوار نیز در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته‌ بسیج، عنوان بسیج را نه تنها شایسته‌ اعضای فعال بسیج، بلکه شایسته‌ سایر اقشاری که در راستای رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند دانست.
سرهنگ مظلوم، اساس و هدف اصلی تشکیل نشست‌های هم‌اندیشی دانشگاه و بسیج را هم‌فکری، رایزنی و تعامل سازنده بین این دو نهاد عنوان کرد و گفت: اگر این همدلی و هم‌زبانی نباشد، موفقیت نیز به همان نسبت‌ کم‌رنگ‌تر خواهد بود.
وی به تبیین و تشریح موضوعاتی همچون سیاست‌های خارجی، حوادث اخیر جامعه‌ جهانی از جمله غرب آسیا و کشورهای همسایه‌ ایران، تداوم رفتار اسلام‌ ستیزانه‌ آمریکا و دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جنایات صهیونیست‌ها و وظایف اقشار مختلف جامعه از جمله قشر فرهیخته در مقابل هجمه‌‌های خارجی پرداخت.


سخنرانی مسؤول دفتر بسیج دانشجویی سبزوار و طرح پرسش و پاسخ، از دیگر برنامه‌های نشست فرمانده ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه سبزوار با رئیس و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار بود.


تشریح فعالیت‌های کانون هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح فعالیت‌های کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر واحد سبزوار در پاییز سال جاری پرداخت.
دکتر علی‌اکبر جنت‌آبادی با بیان اینکه کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از جمله حوزه‌های بسیار فعال دانشگاه در سال‌های گذشته بوده است، گفت: این کانون در مراسم‌های مختلف دانشگاه از جمله همایش‌های توجیهی، اردوهای دانشجویی و جشن‌های فارغ‌التحصیلی، حضور تأثیرگذار و چشمگیری داشته است.
وی افزود: در پاییز سال جاری نیز کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با برنامه‌ریزی، طرح فراخوان و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، نقش مهمی در پویایی حوزه‌ی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه داشته است.
معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سبزوار خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی اسکان اضطراری برادران و خواهران، برگزاری مسابقات کتابخوانی امداد و نجات، برگزاری دوره‌ کمک‌های اولیه‌ عمومی، برگزاری کلاس آموزشی فشار خون و قند خون، برگزاری جلسه‌ هم‌اندیشی و معارفه‌ی اعضای جدیدالورود، انتشار فراخوان عضویت و راه‌اندازی وب‌سایت کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از جمله فعالیت‌های این کانون دانشجویی در پاییز سال جاری است.


انتشار نخستین شماره‌ نشریه‌ علمی-تخصصی «حقوقدان» در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از انتشار نخستین شماره‌ی نشریه‌ی علمی-تخصصی «حقوقدان» در این دانشگاه خبر داد.
علی‌اکبر شفیعی با توجه به وجود استادان و دانشجویان فعال در گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: این نشریه به همت مدیر این گروه آموزشی و جمعی از اعضای هیأت‌علمی واحد سبزوار تهیه و منتشر شده است.
وی افزود: در این شماره، موضوعاتی همچون نخستین قتل زنجیره‌ای در ایران، جلوه‌هایی از حقوق بین‌الملل در زندگی روزمره، وقتی سخنرانی وزیر برای انگلیسی‌ها قابل بحث می‌شود، یادمان استاد کاتوزیان، سوگندنامه و معرفی دانشجویان برتر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در نخستین شماره‌ نشریه‌ی علمی-تخصصی «حقوقدان» دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گنجانده شده است.


راهکارهای افزایش همکاری‌های اداره‌ تبلیغات اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار بررسی شد


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از حضور رئیس اداره‌ تبلیغات اسلامی این شهرستان در واحد سبزوار و دیدار با جمعی از مسؤولان و دانشجویان فعال این دانشگاه خبر داد.
دکتر علی‌اکبر جنت‌آبادی با بیان اینکه این دیدار به‌منظور افزایش تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌ تبلیغات اسلامی انجام شده است گفت: در نشستی که در محل حوزه‌ی دانشجویی واحد سبزوار با حضور مسئول فرهنگی و دبیر اداره‌ تبلیغات اسلامی و نماینده‌ خواهران در کمیسیون امور بانوان فرمانداری برپا شد، رئیس اداره‌ تبلیغات اسلامی شهرستان به گفتگو و رایزنی با رئیس دفتر فرهنگ اسلامی، مدیر امور دانشجویی و تنی چند از فعالان حوزه‌ دانشجویی و فرهنگی واحد سبزوار پرداخت.
وی افزود: همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مهارت‌های زندگی در سطح خوابگاه‌های دانشجویی، شناسایی دانشجویان مستعد و نخبه در زمینه‌های فرهنگی و استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه در راستای اشاعه‌ هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی از جمله مباحثی بود که در این دیدار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.


برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


فرمانده‌ حوزه‌ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برپایی نمایشگاه کتاب به‌مناسبت هفته‌ بسیج در این دانشگاه خبر داد.
مرتضی یزدانیفر با بیان اینکه در این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوعات علمی، فرهنگی و دفاع مقدس گنجانده است گفت: این نمایشگاه به‌مدت چهار روز در معرض بازدید و دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب حوزه‌ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در غرفه‌هایی جداگانه در دانشکده‌های علوم انسانی و علوم پزشکی این دانشگاه دایر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته