دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1399 - 15:02
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر خبر داد؛

صدور 136 اخطاریه واحدهای آلاینده در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در نیمه اول سال جاری 463 واحد مختلف تحت پایش قرار گرفت كه از این تعداد 136 فقره اخطاريه برای واحدهای آلاینده آب، خاک و هوا صادر و دو واحد غیرمجاز جمع‌آوری و منتقل شد.
کد خبر : 521219
index.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از حفاظت محیط زیست استان تهران، الهه بیگی با اشاره به این مطلب که منابع انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در 6 ماهه اول امسال پایش شدند، اظهار کرد: در نیمه  اول سال جاری به‌منظور بررسی عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی تعداد 463 واحد مختلف تحت پایش قرار گرفت كه  از این بین بیش از 110 مورد نظارت و پایش بر واحدهای مولد بوی نامطبوع مستقر در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده است. نتیجه این پایش‌ها صدور 136 فقره اخطاريه  به واحدهای آلاینده آب، خاک و هوا و جمع‌آوری و انتقال دو واحد غیرمجاز بوده است.


بیگی با بیان این‌که در 6 ماه گذشته 105 مورد استعلام جهت احداث و بهره‌برداری واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مختلف به اداره حفاظت محیط زیست واصل و بررسی شده است، گفت: از این تعداد، 5 تقاضا به دلیل مغایرت با ضوابط استقرار ملاک عمل سازمان محیط زیست و قوانین جاری مخالفت شده است و واحدهایی که با استعلام آن‌ها موافقت شده است مکلف به رعایت ضوابط محیط زیستی و اقدام برابر قوانین موجود هستند.


رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر در ادامه تصریح کرد: همچنین در گشت و پایش کارشناسان و مأموران اجرایی این اداره 24 واحد جدید شناسایی شدند و همچنین 23 مورد شکوائیه مردمی با موضوعات مختلف زیست محیطی تحت بررسی قرار گرفته  است.


وی افزود: 22 مورد پیگیری قضائی به‌منظور برخورد قانونی با متخلفین شکار و صید غیرمجاز و واحدهای آلاینده به‌عمل آمده و طی این مدت 71 مورد از خروجی سیستم‌های تصفیه‌خانه فاضلاب واحدهای صنعتی، خدماتی و همچنین  رودخانه‌های کن و سالور  پایش و نمونه‌برداری شده است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته