دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتصال سامانه‌های راداری قدیر به شبکه پدافند راداری کشور

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و فرمانده نیروی هوافضای سپاه، دو سامانه راداری قدیر به شبکه پدافند راداری کشور الحاق شد.
کد خبر : 521161
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح، امروز (سه‌شنبه) آئین الحاق دو سامانه راداری برد بلند ساخت نیروی هوافضای سپاه به شبکه راداری کشور برگزار شد.


بنا به این گزارش، رادار سه‌بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه‌اندازی شده است.


رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به‌صورت چهاروجهی بدون چرخش و حرکت مکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار کیلومتری است.


از ویژگی‌های برجسته این رادار کشف انواع هواپیماهای پنهان‌کار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزانی و تولید بومی است و با سه اپراتور عملیاتی شود.


جمهوری اسلامی ایران در تأمین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفا بوده و در بین ۲۰ کشور رادار ساز عمده جهان، در رتبه و موقعیت ۱۰ دنیا قرار دارد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته