دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 14:55
در جشنواره کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی استان بوشهر

نماینده مردم برازجان: شاهد تحولات خوبی از سوی دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد بوده ایم/ ضرورت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه

نماینده مردم برازجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شاهد تحولات خوبی از سوی دکتر میرزاده در این دانشگاه بوده ایم بر تلاش بیشتر دانشگاه در همه حوزه ها تاکید کرد.
کد خبر : 52113

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد صبح امروز در جشنواره کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی استان بوشهر به میربانی واحد دشتستان تاکید کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید به صورت جدی برقرار شود.


این نماینده مجلس با توجه به تحصیل و آموزش دانشجویان و فارغ التحصیل شدن آنان از دانشگاه، بسترسازی لازم از سوی مسئولان در راستای ایجاد بازار کار و اشتغال را ضروری دانست.


موسوی نژاد دلیل مهم تعطیلی بیشتر صنایع را نداشتن ارتباط درست و منطقی آنها با دانشگاه دانست

وی با توجه به طرح در حال بررسی مجلس در راستای حل مشکلات کار و اشتغال کشور از ایجاد صنایع جدید و بی برنامه نامتناسب با شرایط روز و نگاه جدید و نو انتقاد کرد و گفت: باید به جای ایجاد صنایع جدید، دست صنایع ورشکسته و متضرر را گرفته و با تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش، آنها را از تعطیلی و ورشکستگی نجات داد.


موسوی نژاد دلیل مهم تعطیلی بیشتر صنایع را نداشتن ارتباط درست و منطقی آنها با دانشگاه دانست و اظهار کرد: در همه دولت ها در راستای کارآفرینی کارهای زیادی انجام شده اما هیچ کدام به نتیجه مطلوبی نرسیده و دلیل مهم آن نبود رابطه صنعت با دانشگاه و مراکز پژوهشی بوده است. اگر دانشگاه سیاستگذاری کند و صنعت کنار آن نباشد، هیچ اتفاق خوبی نمی افتد.


این نمایند مجلس از جزیره ای عمل کردن متولیان در راستای کار و اشتغال نظیر بانک ها و وزارتخانه های مربوط و بخش آموزش کشور انتقاد کرد و گفت: جزیره ای عمل کردن ما را به جایی نخواهد رساند و باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فکری شده و رابطه صنعت و دانشگاه تقویت شود.


به گفته موسوی نژاد در کارآفرینی نگاه جدید مبتنی بر حرکت خلاقانه و مبتکرانه برای ایجاد کار و اشتغال لازم است.


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم اختتامیه جشنواره کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی استان بوشهر، صبح امروز با حضور دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، دکتر مسعود دهدشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان، سیامک وطن خواه مدیرکل کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار، و رفاه اجتماعی و جمعی از روسا و مدیران واحدهای دانشگاهی استان، کارآفرینان برتر دانشگاهی و ... در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) برازجان و به میزبانی واحد دشتستان و همکاری اداره تعاون، کار، و رفاه اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته