دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1399 - 12:00
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا:

مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای آتش درگیری بر سر قره‌باغ را داغ‌تر کرده است/ احتمال دخالت رژیم صهیونیستی در جنگ قره‌باغ

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای بی‌ثبات کردن این منطقه در درگیری نظامی ارمنستان و آذربایجان موثر است، از احتمال دخالت رژیم صهیونیستی در این موضوع خبر داد.
کد خبر : 521125
637326533466265953_lg.jpg

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ، گفت: در این باره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه‌ای صادر کرده و با دعوت از طرفین آذربایجانی و ارمنستانی خواهان اتمام درگیری و آتش‌بس در بین این دو کشور بوده است.


وی با تاکید بر اینکه از طرفین آذربایجانی و ارمنستانی خواسته شده هر چه سریعتر آتش‌بس را در موضوع قره‌باغ اعلام کنند، افزود: در  بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس طرفین را به آرامش و توقف درگیری دعوت کرده‌ و مذاکره برای حل مشکلات فیمابین را خواستار شده‌ایم.


گلرو با بیان اینکه هیئتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بازدید از مناطق مرزی اعزام شده‌اند، تصریح کرد: ما در خصوص اتفاقات اخیر میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان ابراز نگرانی کرده‌ایم زیرا با هر دو کشور رابطه خوبی داریم.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه  آنچه در هفته‌های اخیر در موضوع قره‌باغ شاهد هستیم بی‌تردید مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای بی‌ثبات کردن این منطقه است، گفت: طبیعتاً این موضوع را باید مقامات این دو کشور با حفظ هوشیاری مد نظر داشته باشند.


وی ادامه داد:  نفوذ کشورهای فرامنطقه‌ای در این موضوع نباید نادیده گرفته شود.


گلرو با بیان اینکه مجلس از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی با دو کشور ارمنستان و آذربایجان رایزنی کرده است، افزود: ما در تلاش هستیم تا بتوانیم این آتش فتنه را هرچه سریع‌تر خاموش کنیم.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی پشت پرده اتفاقات  رخ داده در موضوع قره‌باغ است، گفت: بله رژیم‌ صهیونیستی هم می‌تواند در این قضایا دخیل باشد زیرا تحولات اخیر و روابط اسرائیل و ارمنستان در این خصوص بی‌تأثیر نیستند.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته