دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نقدی بر صحبت‌های گل‌محمدی؛

منطقی، حرفه‌ای و دلنشین/ تورنمنت فشرده‌ای که سرمربی پرسپولیس را متحول کرد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دوشنبه شب صحبت‌هایی را در برنامه تلویزیونی مطرح کرد که به دل خیلی‌ها نشست، حتی انتقادات تندی که علیه مدیران باشگاهش مطرح کرد.
کد خبر : 521101
IMG_9907.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یحیی گل‌محمدی بعد از بازگشت تیمش از قطر به جای حضور در این باشگاه و بیان آنچه در سفر سه هفته‌ای تیمش به دوحه رخ داده بودT ترجیح داد به یک برنامه تلویزیونی رفته و اتفاقات رخ‌داده را در برنامه زنده تلویزیونی برای هواداران تیمش تشریح کند.


نکته قابل توجه اینکه او بدون هماهنگی با باشگاه پرسپولیس به این برنامه تلویزیونی رفت و این مسئله با دلخوری مسئولان این باشگاه همراه شده و آنها سخت نگران این بودند که گل‌محمدی در صحبت‌هایش انتقادات تندی را علیه‌شان مطرح سازد.


سرمربی پرسپولیس اگرچه از برخی اقدامات مدیران باشگاهش حسابی شاکی بود اما با تماس‌های مختلفی که شب گذشته (قبل از برنامه فوتبال برتر) با وی گرفته شد ترجیح داد تا حدی از حجم انتقاداتش از مدیران باشگاه خود بکاهد. اگرچه او در مورد عدم پرداخت پول برانکو و عدم حضور یک معاون حقوقی در باشگاه پرسپولیس انتقادات تندی را علیه مدیران آن مطرح کرد که البته خیلی هم بجا بود.


اما بخش اعظم صحبت‌های گل‌محمدی در مورد بازیکنان تیمش بود. او سعی کرد به جای تعریف و تمجید از خود و کادرش از شاگردان خود تقدیر کرده و در واقع نقش آنها را در فینالیست شدن سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا را پررنگ جلوه دهد.


یحیی بارها و بارها از شاگردان خود تقدیر و تشکر کرد و حتی متذکر شد که آنها آنقدر با اراده و با تعصب بازی کردند که از کارهای‌شان درس گرفت. او حتی غیر مستقیم تذکراتی هم به هواداران احساسی تیمش داد که به صفحه مجازی AFC رفته و الفاظ رکیکی را متوجه مسئولان آن کرده‌اند. در واقع یحیی از هواداران تیمش خواست در مورد AFC رفتارشان را تغییر داده و مسئولان آن را علیه پرسپولیس تحریک نکنند. 


در کل‌ صحبت‌های دیشب سرمربی پرسپولیس در مورد بازیکنان تیمش، انتقاداتی که متوجه مدیران باشگاهش کرد، هشدار به هواداران خود، تذکر جدی به یک سری مسئولان سابق باشگاه استقلال که با پست‌های خود سعی می‌کنند هواداران این تیم را علیه پرسپولیس در میادین بین‌المللی تحریک کنند و... بسیار منطقی و دلنشین بود.


انگار نه انگار این گل‌محمدی همان سرمربی بود که چند ساعت بعد از دربی جام حذفی آن استوری را گذاشت و ضمن تخریب برخی از بازیکنان تیمش و شدید‌ترین انتقادات متوجه مدیریت باشگاه کرده و در نهایت هم تهدید به استعفا کرد. در آن مقطع خیلی‌ها به گل‌محمدی انتقادات کردند که نباید با یک شکست تا این حد برهم ریخته و با صحبت‌های ناپخته‌اش آرامش تیم خود را قبل از حضور در لیگ قهرمانان برهم بزند. هر چند او به فاصله نیم ساعت استوری خود را پاک کرد.


گویا حضور سه هفته‌ای در قطر و بازی‌های فشرده و روز‌های سختی که سرخپوشان در کنار یکدیگر به دور از هیاهو گذراندند، بر تجربیات گل‌محمدی هم اضافه کرده است. در واقع او سخت‌ترین و حساس‌ترین دوران سرمربیگری‌اش را در این سه هفته با پرسپولیس گذراند و از این آزمون سخت نیز خودش و تیمش سربلند بیرون آمدند.


به هر حال شرایط سخت است که آدم‌ها را می‌سازد و این مورد در مورد گل‌محمدی هم صدق کرد. تجربه قطر گل‌محمدی دیگری را تحویل داد و او حالا با تجربه و پختگی بیشتری پرسپولیس را به سمت موفقیت‌های بیشتر رهنمود خواهد کرد. او خوب می‌داند پرسپولیس یک فینال بزرگ پیش‌ رو دارد و اگر بتواند کار نیمه‌تمامش را با موفقیت دیگری تمام کند، نامش در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد شد.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته