دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1399 - 09:52
یادداشت/ محمد ناظمی اردکانی؛

عبور از تحریم‌ها با قدرت ملی

محمد ناظمی اردکانی طی یادداشتی نوشت: این روزها شاهد مشکلات فزاینده کشور هستیم، مشکلاتی که از تورم، گرانی بی‌سابقه، سختی معیشت، بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان دولتی و خدشه به خودباوری‌ها نشئت گرفته است. برای برون رفت از چنین وضعیتی جز تکیه بر قدرت ملی و تقویت آن راهی متصور نیست.
کد خبر : 521088
13980715000966_Test_PhotoN.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، محمد ناظمی اردکانی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: این روزها شاهد مشکلات فزاینده کشور هستیم، مشکلاتی که از تورم، گرانی بی‌سابقه، سختی معیشت، بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان دولتی و خدشه به خودباوری‌ها نشئت گرفته است. برای برون رفت از چنین وضعیتی جز تکیه بر قدرت ملی و تقویت آن راهی متصور نیست.


قدرت ملی درسایه همگرایی سه قوه به‌وجود می‌آید منوط بر این‌که با اعتماد به رهبر فرزانه انقلاب در امتداد منویات ایشان حرکت کنند و مدیران ارشد سه قوه دارای راهبرد مشترک به سوی اهداف متعالی انقلاب و نظام ‌باشند.


اجرای مفاد قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام می‌تواند بهترین نقشه راه باشد. سند چشم‌انداز،‌بیانیه گام دوم و نسخه اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده در این نقشه راه دارند. البته در صورتی‌که سه قوه را ارکان نظام بدانیم، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد یا اساسا مردم را باید ۲ رکن دیگر بدانیم.


توجه هدفمند و متعالی به این ۲ رکن است که می‌‌تواند نظام را از سخت‌ترین گردنه‌ها عبور دهد. بخش خصوصی و تعاونی در هر کشوری، متصدی و متولی کسب و کار و درآمد ملی هستند و مردم و تشکل‌های مردمی اعم از رسمی وغیررسمی، بدنه نظام را تشکیل می‌دهند.


با پدید آمدن چنین همگرایی، از استعدادهای نهفته و آشکار منابع انسانی که بالاترین دارایی کشور است استفاده می‌‌شود.در نتیجه از ظرفیت‌‌های بالقوه و کم‌‌نظیر در کشور اعم از منابع طبیعی، ذخایر معدنی، انرژی و موقعیت سوق الجیشی بهره‌‌مندی به عمل می‌‌آید.


با استفاده از چنین ظرفیت‌های خدادادی که به ودیعه نهاده شده، شرایط برون رفت از سختی‌های مرارت‌باری که برای ملت بزرگ ایران پیش آمده است عبور خواهیم کرد و تحریم‌‌اقتصادی دشمن نه‌تنها تهدید تلقی نشده بلکه از آن فرصت ساخته شود. آن‌هایی که از این تحریم‌ها وحشت دارند و عقل و دل را در گرو مذاکره بسته و یا می‌‌بندند، امروز چشم خود را باز کنند و سردمداران آمریکا را در بازی رقابت‌های سیاسی بشناسند.


رفتارهای سیاسی‌ای که میلیون‌ها نفر از رسانه‌ها تماشا می‌کنند و رفتارهایی که در عقب نگه داشته‌ترین کشورها کمتر شاهد بوده‌ایم. مجلس انقلابی، با عبور از حاشیه‌سازی‌ها که در واقع پوست خربزه است و قوه‌قضائیه با مبارزه سخت، بی‌امان و خستگی ناپذیر با فساد که بخشی از اقتصاد و توان اجرایی کشور را باتلاق ساخته است قادرند تا دولت و دستگاه‌های اجرایی را خودباور سازند.


بخش خصوصی، تعاونی و مردم را به‌صورت سازمان‌یافته در تشکل‌های مردم نهاد به صحنه آورده و مسیر و معبر توسعه و پیشرفت را باز نمایند. چنین اقدامی، تمرین و تجربه ارزشمند و گران سنگی است تا با روی کارآمدن دولت جدید در ۱۴۰۰ تداوم یافته و گام‌های تعالی، بلند و بی‌‌وقفه برای ایران سربلند برداشته شود. ان‌شاء‌الله


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته