دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1399 - 21:18
نمایش سیاسی جنون‌آمیز آقای رئیس‌جمهور؛

افزایش انتقادها از خروج ترامپ از بیمارستان

خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از بیمارستان با خودرو برای دست تکان دادن برای هوادارانش با انتقادهای زیادی روبرو شده است
کد خبر : 521013
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  ترامپ که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید بستری است دیروز در توییتر خبر داد که برای هوادارانش یک شگفتی کوچک دارد و دقایقی بعد با خودرو از مقابل هوادارانش که در مقابل بیمارستان اردو زده‌اند عبور کرد و در حالی که ماسک زده بود برای آنها دست تکان داد. کسان دیگری که در خودرو بودند ماسک و عینک محافظ داشتند. دقایقی بعد خودرو به بیمارستان برگشت. کمی بعد کاخ سفید اعلام کرد ترامپ امروز برنامه عمومی نخواهد داشت.


جیمز فیلیپس، متخصص اورژانس و از پزشکان بیمارستان والتر رید در توییتر به این کار واکنش نشان داد و آن را «بی‌مسئولیتی» و یک «نمایش سیاسی جنون‌آمیز» خواند و نوشت که این کار مأموران امنیتی و راننده خودرو را در خطر ابتلا قرار می‌دهد چراکه خودروی آقای ترامپ ضدگلوله و ضد حمله شیمیایی است بنابراین تهویه خوبی ندارد. او نوشت این افراد اکنون باید خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.


پروفسور جاناتان رینر، استاد دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی جورج واشنگتن، نیز در توییتر نوشت: «در بیمارستان وقتی قرار است در تماس نزدیک با بیماران کرونا قرار بگیریم تجهیزات محافظت شخصی کامل استفاده می‌کنیم، روپوش، دستکش، ماسک ۹۵N، محافظ چشم، کلاه. این نهایت بی‌مسئولیتی است.»


حکیم جفریز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، هم گفت کشور به رهبری نیاز دارد نه عکس تبلیغاتی.


سخنگوی کاخ سفید اما گفته است برای این کار تمام جوانب احتیاط رعایت شده و کادر درمان آن را «بی‌خطر» دانسته بودند: «احتیاط‌های لازم برای این رئیس‌جمهور و کسانی که همراهش بودند از جمله استفاده از وسایل محافظت فردی انجام شدند.»


آقای ترامپ دیروز در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد گفت در «مدرسه واقعی» ویروس کرونا آموزش دیده است: «به آن مبتلا شدم و آن را فهمیدم. چیز خیلی جالبی بود و قصد دارم به شما هم بگویم که بدانید.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته