دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1399 - 17:17
قالیباف در تماس با رئیس دومای دولتی روسیه:

باید تلاش کنیم درگیری‌­­های قره‌باغ متوقف شود

ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه امروز دوشنبه طی تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و رایزنی کرد.
کد خبر : 520965
photo_۲۰۲۰-۱۰-۰۲_۱۲-۱۲-۴۷.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه امروز دوشنبه طی تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و رایزنی کرد.


والودین در ابتدای این تماس بر توسعه همکاری پارلمانی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط بهداشتی، شاهد تبادل هیئت‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور باشیم.


وی در ادامه همکاری­‌های متنوع ایران و روسیه را بخش مهمی از روابط فی‌مابین دانست و افزود: پارلمان روسیه آمادگی لازم برای کمک به تسهیل روابط در تمامی زمینه­‌ها را با جمهوری اسلامی ایران دارد.


رئیس دومای دولتی روسیه در پایان با اشاره به تشدید درگیری­‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره‌­باغ، گفت: همچون شما معتقد هستیم که باید این درگیری به‌صورت مسالمت­آمیز و از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل‌وفصل شود.


محمدباقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به گذشت چند ماه از فعالیت مجلس یازدهم، گفت: دوره پیشِ­رو فرصت مغتنمی برای ایران و روسیه است که روابط پارلمانی خود را توسعه ببخشند و همکاری­‌های فی‌مابین را شتاب دهند.


وی افزود: تداوم گفت‌وگوی تهران - مسکو، هم در حوزه­ منطقه‌­ای و هم در حوزه­ی بین‌­المللی تأثیرگذار خواهد بود و ما از استمرار گفت‌وگو‌های سازنده دو کشور استقبال می‌­کنیم.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط پیش‌­آمده­ ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: همه­‌گیری کرونا برخی همکاری‌­های دو طرف را تحت ­تأثیر قرار داده است، اما در شرایط حاضر انتظار داریم با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی این همکاری­‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.


قالیباف در پایان تشدید تنش­‌های ارمنستان و آذربایجان را نگران­‌کننده خواند و گفت: باید تلاش کنیم که درگیری‌­­ها متوقف شود و طرفین با گفت‌وگو به مناقشات موجود پایان دهند.


طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت سازوکار کمیسیون عالی مشترک پارلمانی دو کشور تأکید کردند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته