دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 14:39
2 خبر؛

بهره برداری از ششمین تالار اجتماعات واحد نجف آباد

تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد نجف آباد با حضور هیات رئیسه واحد، اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی و جمعی از دانشجویان به بهره برداری رسید.
کد خبر : 52081

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حسین امیری رئیس واحد نجف آباد در آیین افتتاح این تالار گفت: از سال گذشته برنامه کیفی سازی و تامین فضای فیزیکی مورد نیاز استادان را در دستور کار قرار دادیم و بر همین اساس به حوزه معاونت عمرانی واحد ماموریت داده شد با بررسی و مطالعه فنی نسبت به تامین اتاق اختصاصی برای هرکدام از اعضای هیات علمی همه دانشکده ها اقدام کند و بر همین اساس تاکنون در دانشکده های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و دانشکده فنی و مهندسی برای تمام استادان اتاق اختصاصی تامین شده است و استادان می توانند با داشتن یک فضای اختصاصی و با فراغ بال و در آرامش به انجام کارهای پژوهشی و یا راهنمایی دانشجویان بپردازند.


در ادامه این نشست که با پرسش و پاسخ دانشجویان دانشکده علوم انسانی همراه شد، یکی از دانشجویان با توجه به شبهه افکنی‌های برخی رسانه‌ها در مورد وضعیت رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از رئیس واحد نجف آباد خواستار توضیح شد.


امیری هم با توضیح روند و روال درخواست تصویب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی از مرحله درخواست دانشگاه متقاضی تا درج در دفترچه کنکور و پذیرش دانشجو برای دانشجویان توضیحات کاملی را ارائه کرد.


علاوه بر این، برخی دیگر از دانشجویان نسبت به عملکرد نه چندان قوی دانشکده در حوزه تحقیقات و پژوهش مباحثی را مطرح کردند و خواستار تحرک و پویایی بیشتر در این زمینه بودند که رئیس واحد نجف آباد با درست و به حق دانستن خواسته های آنها، مسئولان دانشکده را به فعالیت بیشتر در این زمینه‌ها فراخواند.


تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی واحد نجف آباد با ظرفیت 200 نفر و با هزینه ای معادل دو میلیارد ریال تجهیز و در اختیار دانشجویان و دانشکده قرار گرفته است.


برگزاری کارگاه آموزشی Wiley Online Library در واحد نجف آباد


کارگاه آموزشی نحوه دسترسی و استفاده از سامانه آنلاین پایگاه اطلاعاتی وایلی با مربیگری دو نفر از کارشناسان این پایگاه انتشارات علمی بین المللی در واحد نجف آباد برگزار شد.


مدرس کارگاه آموزشی در این کارگاه که با شرکت 130 نفر از اعضای هیات علمی ودانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد، به معرفی ویژگی های فنی این پایگاه اطلاعاتی پرداخت و گفت: این پایگاه اطلاعاتی درحوزه های آموزشی علوم محیطی و زمین، تعلیم و تربیت، علوم انسانی و اجتماعی، بازرگانی و اقتصاد، علوم اطلاع رسانی و کامپیوتر، حقوق و جرم شناسی، علوم زیستی، ریاضیات و آمار، پزشکی و دامپزشکی، علوم مواد و روانشناسی دارای منابع و متن است. مجموعه Wiley Online Library که همان Wiley Inter Science سابق است از ادغام دو بنگاه انتشاراتی John Wiley و Blackwell توانست پایگاه اطلاعات علمی قدرتمندی در سطح جهان تشکیل دهد با دسترسی به بیش از 1453 مجله الکترونیکی معتبر در 17 حوزه علمی و 490 زیرشاخه و موضوع یکی از بزرگترین ناشران الکترونیکی جهان است. در این پایگاه امکان دسترسی به بیش از چهار میلیون مقاله بصورت آنلاین فراهم است و بطور متوسط ماهانه حدود پنج میلیون مقاله از پایگاههای اطلاعاتی آن دانلود می‌شود و مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر مجلات در بخش Early View شامل مقالات تمام متن و با دقت بازبینی شده هستند که قبل از انتشار نسخه چاپی، بصورت آنلاین منتشر می‌شود.


در ادامه شرکت کنندگان کارگاه با نحوه و روش های عضویت و امکانات ترجیحی ارائه شده برای دانشگاهیان و صنعتگران در این پایگاه انتشاراتی آشنا شدند.


پایگاه اطلاعاتی وایلی یکی از بزرگترین ناشران بین المللی کتاب و ژورنال های علمی در دنیا است که متن کامل مقاله های مجلات، آثار مرجع و کتابها و قابلیت لینک و اتصال به پایگاههای علمی دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته