دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1399 - 10:29
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تلاش مجلس برای تسریع در تعیین تکلیف جاماندگان از سهام عدالت/ابتکار عمل برای چگونگی واگذاری سهام به اقشار جامانده با دولت است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش مجلس برای تسریع در ساماندهی وضعیت جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: دولت باید تکلیف افراد واجد شرایط جامانده را زودتر تعیین کند.
کد خبر : 520805
713528eb5cef326843e7e8e29c235981c4ee4ba0.jpg

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به تلاش مجلس برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت گفت: متأسفانه در زمان واگذاری سهام عدالت به ۶ دهک جامعه اشتباهی صورت گرفته و با تصمیم‌گیری غیرکارشناسی از ۵٠ میلیون نفر که سهام عدالت به آن‌ها واگذار  شده ٢٠ میلیون نفر آن‌ها واجد شرایط نبوده‌اند.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه تصمیم غیرکارشناسی در واگذاری سهام عدالت به بی‌بهره ماندن حدود یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد منجر شده، افزود: متأسفانه ٢ میلیون و 300 هزار نفر  تحت پوشش بهزیستی نیز با این اقدام ناصحیح از دریافت سهام عدالت محروم شده‌اند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در مجموع در حدود ٢٠ میلیون نفر که در دهک‌های پایین جامعه بوده‌اند اکنون فاقد سهام عدالت هستند، اضافه کرد: مجلس در تلاش است هر چه سریع‌تر تکلیف واگذاری سهام عدالت به این اقشار را روشن کند.


وی با بیان اینکه طرحی تحت عنوان تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس تدوین و به صحن علنی ارجاع شد، گفت: این طرح با جلسات فراوان برگزار شده در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شده تا به ترتیب اولویت، ٢٠ میلیون جامانده از دریافت سهام عدالت هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.


پور ابراهیمی ادامه داد: خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، رزمندگان مُعسِر و کارگران از اقشاری هستند که در اولویت واگذاری سهام عدالت قرار دارند.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روش تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت بستگی به ابتکار دولت دارد اما انتظار ما تسریع در این موضوع تا پایان سال جاری است.


انتهای پیام/4106/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته