دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1399 - 14:11
توسط انتشارات علمی و فرهنگی انجام شد؛

​​​​​​​فروش 10 ‌هزار نسخه از 6 ‌کتاب پرفروش

​​​​​​​انتشارات علمی و فرهنگی در 6 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۰ هزار نسخه از ۶ اثر پرفروش خود را به مخاطبان عرضه کرد.
کد خبر : 520599
AALI2375.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خود طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری منتشر کرد. بر این اساس پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی این مؤسسه طی 6 ماهه نخست سال جاری کتاب «یادداشت‌های شیطان» است که به قلم لیانید آندری‌یِف بوده است.


رمان «یادداشت‌های شیطان» اثر ناتمام لیانید آندری‌یِف است که در بهار ۱۹۱۸ نوشتن آن را شروع کرد اما هرگز نتوانست آن را به اتمام برساند، چون در ۱۲ سپتامبر ۱۹۱۹ درگذشت. کتاب هم دو سال بعد منتشر شد. این کتاب با ترجمه حمیدرضا آتش بر آب منتشر شده است.


در رتبه دوم پرفروش‌ها نیز کتاب «یادداشت‌های زیرزمینی» اثر داستایفسکی قرار دارد که این کتاب نیز با ترجمه حمیدرضا آتش برآب روانه بازار شده است. این اثر یکی از عجیب‌ترین رمان‌های داستایفسکی است که در آن به پیچیده‌ترین جنبه‌های روانشناختی انسان پرداخته است. منتهی با فرمی که از دیگر آثار او فاصله بسیار زیادی دارد. در رتبه سوم پرفروش‌های این انتشارات نیز رمان «کشتن مرغ مینا» قرار دارد. رمانی از هایپرلی با ترجمه فخرالدین میررمضانی.


در بخش فلسفه و تاریخ نیز رتبه اول به کتاب «جمهور افلاطون» با ترجمه فواد روحانی قرار گرفته است و در رتبه دوم نیز کتاب «لذات فلسفه» اثر ویل دورانت قرار دارد که با ترجمه عباس زریاب خویی منتشر شده است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۴۴ منتشر شده و تاکنون بیش از بیست و یک نوبت تجدید چاپ شده است.


در رتبه سوم پرفروش‌های فلسفی نیز کتاب «تاریخ فلسفه» اثر ویل دورانت قرار دارد که این اثر نیز با ترجمه عباس زریاب خویی و در یازده فصل ترجمه و منتشر شده است.


در بخش ادبیات داستانی نزدیک به ۶ هزار نسخه از سه کتاب پرفروش اول به مخاطبان عرضه شده است و در بخش تاریخ و فلسفه نیز در مجموع نزدیک به ۴۵۰۰ نسخه از این سه کتاب ارائه شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته