دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعدام 5 قاتل و رهایی 4 زندانی از پای چوبه‌دار در سحرگاه زندان رجایی‌شهر

9 قاتل اعدامی سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفتند که 4 زندانی با گرفتن مهلت از خانواده قربانیان به سلول‌هایشان بازگشتند.
کد خبر : 52059

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه ایران، این مراسم در محوطه زندان رجایی شهر کرج برگزار شد.



درگیری مستانه
سوم آبان ماه سال 88 سعید 25 ساله در یک درگیری مستانه مهدی 27 ساله را با پرتاب شیشه قلیان به سرش از پای درآورد.
این مجرم وقتی روبه‌روی قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری قرار گرفت در دفاع از خودش گفت: با دوستم در حال رانندگی بودیم اما از آنجایی که مشروب خورده بودیم اراده‌ای روی رفتارمان نداشتیم. در یک لحظه مهدی شروع به ناسزاگویی کرد و به من حمله‌ور شد، ناگهان من هم عصبانی شدم و شیشه قلیانی را که در دستم بود به سمت او پرتاب کردم و همان باعث مرگ وی شد. با اعتراف‌های این مرد شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران حکم قصاص –اعدام- را اجرا و سرانجام سحرگاه روز گذشته سعید پای چوبه دار رفت و به مجازات مرگ رسید.
قتل در شب عروسی
اعدامی دیگر پسرجوانی بود که در شب عروسی یکی از میهمانان را با ضربه شیشه نوشابه به سر مقتول از پای درآورد. در این حادثه پسر 20 ساله‌ای کشته شد و فرشید در دام پلیس افتاد. تحقیقات نشان می‌داد این دو پسر در شب عروسی فامیلشان با موتور، کارناوال عروسی را همراهی می‌کردند که ناگهان کنار خانه عروس و داماد آنها با هم درگیر شده و فرشید دوستش را به قتل رسانده است. بدین ترتیب حکم اعدام وی در شعبه 74 دادگاه کیفری مطرح شد و شعبه 28 دیوانعالی آن را تأیید کرد و وی نیز صبح دیروز اعدام شد.
قتل ناخواسته
محمد 18 ساله اعدامی دیگری بود که 9 آبان ماه سال 87 به دلیل مصرف موادمخدر و کشیدن شیشه، دوستش مهیار را به قتل رساند.
این تبهکار پس از 2 سال فراری بودن سرانجام از سوی پلیس دستگیر شد و سحرگاه روز گذشته با تأیید حکم قصاص از سوی شعبه 74 دادگاه کیفری و 6 دیوان در زندان رجایی شهر به دار آویخته شد.
قتل همسر و دختر 3 ساله
محمد 40 ساله که روز 14 بهمن ماه سال 86 با بی‌رحمی، همسر و دختر 3 ساله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود روز گذشته اعدام شد.این مرد در اعتراف‌‌هایش گفت: روز حادثه همسرم می‌خواست از خانه بیرون برود و من مانع رفتنش شدم، او مرا هل داد و در یک لحظه عصبی شدم و تعادلم را از دست دادم به همین خاطر به او حمله کردم و او را کشتم. وقتی متوجه حضور دخترم شدم با 3 ضربه نیز او را هم به قتل رساندم چرا که نمی‌خواستم دخترم یتیم بزرگ شود.با اعتراف‌های این پدر بی‌رحم، شعبه 71 کیفری حکم قصاص را صادر و 7 دیوان آن را تأیید کرد بدین ترتیب وی اعدام شد.
قتل مزاحم
علیرضا 18 ساله که به دلیل مزاحمت‌هایی که دوستش برای خواهر و دختر دایی وی ایجاد می‌کرد، داوود را با ضربات چاقو از پای درآورد. علیرضا در اعتراف‌هایش گفت: در شهریار منطقه صباشهر بودیم. چند بار خواهر و دختر دایی‌ام از مزاحمت‌هایی که داوود برایشان ایجاد کرده بود شکایت می‌کردند. در همان روز حادثه داوود با ماشین جلوی من پیچید و شروع به ناسزاگویی کرد و گفته مرا می‌کشد. بعد به سوی من حمله کرد و با چاقو به کتفم زد، من هم برای دفاع از خود به او حمله کردم که به دلیل ضربات چاقو از پای درآمد. این پسرجوان سحرگاه روز گذشته با طناب دار مجازات شد.
بازگشت به سلول
4 اعدامی که قرار بود به دار مجازات آویخته شوند با گرفتن مهلت از خانواده‌های داغدار به سلول‌هایشان برگشتند.15 فروردین سال 88 بود که غلامرضا 45 ساله به دلیل اختلافات ملکی با شریک 59 ساله‌اش درگیر شد و در پیشوای ورامین وی را به قتل رساند. وی در اعتراف‌هایش گفت: محمد مرا جلوی خانواده‌‌ام کوچک کرد و هر چه دلش خواست به من گفت. خیلی خجالت کشیدم به همین خاطر از روی عصبانیت به ساختمان در حال ساخت رفتیم در آنجا وقتی بچه‌های محمد مرا دیدند به من حمله کردند به همین خاطر اول پسر او را زدم که اتفاقی برایش نیفتاد سپس محمد را مورد هدف ضربه چاقو قرار دادم که از پای درآمد.
پس از اعتراف‌های این مرد شعبه 74 دادگاه کیفری حکم قصاص را صادر و دیوانعالی نیز آن را تأیید کرد اما این مرد با گرفتن مهلت از خانواده فرصتی برای زندگی دوباره پیدا کرد.
دومین زندانی که به سلول بازگشت
اسماعیل 27 ساله که تنها 2 روز پس از زندگی مشترک، همسر 16 ساله‌اش را با چاقو کشته بود به اعدام محکوم شد و پای چوبه دار توانست مهلت بگیرد.20 بهمن ماه سال 89 اسماعیل وقتی فهمید همسرش با دختر رویاهایش متفاوت است با ضربات چاقو در خانه‌شان در قرچک ورامین او را کشت.
راهزن قاتل
27 بهمن ماه سال 88 عارف 19 ساله به همراه دوستش در حال گذر از جاده تهران-قم بودند که با دیدن یک نیسان که بار فرش حمل می‌کرد نقشه‌ای بی‌رحمانه کشیدند.
عارف با دیدن راننده 37 ساله به بهانه پرسیدن آدرس وی را متوقف کرد و در یک چشم بر هم زدن با ضربات چاقو راننده نیسان را از پای درآورد و جنازه‌اش را در کنار جاده رها کرد. این مرد همان زمان سوار بر خودرو شد تا فرش‌ها را بفروشد و روز 17 اسفندماه همان سال از سوی پلیس دستگیر شد.این راهزن قاتل صبح دیروز توانست مهلت بگیرد تا تلاش کند بتواند رضایت خانواده قربانی‌اش را به دست آورد.
جنایت مالی
9 اسفندماه سال 88 مرتضی که به دلیل اختلافات مالی و خانوادگی دوستش محمد را در یک درگیری مستانه در قرچک ورامین به قتل رسانده بود به اعدام محکوم شد.از آنجایی که شعبه 113 دادگاه کیفری و 6 دیوان حکم اعدام این مرد را صادر کردند اما او با گرفتن مهلت از چوبه دار برگشت تا بار دیگر رسیدگی به پرونده صورت گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته