دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1399 - 14:07

روسیه آماده گفتگو با آلمان در خصوص پرونده ناوالنی است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور آماده گفتگو با مقامات آلمانی در خصوص روشن شدن پرونده مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی است.
کد خبر : 520586

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مسکو آماده گفتگو با مقامات آلمانی در خصوص روشن شدن پرونده الکسی ناوالنی است.


در بیانیه این وزارتخانه آمده است که سیاستمداران آلمانی در بالاترین سطح، بار دیگر اتهامات و تهدیدهای دور از ذهن و بی‌اساس دیگری را علیه کشور ما مطرح کرده و نظریه متناقضی درباره عدم آمادگی ادعاشده روسیه برای گفت‌وگو با آلمان را انتشار می‌دهند. ما این قبیل اظهارات را چیزی جز یک دروغ صریح نمی‌دانیم. مقامات مسکو بارها آمادگی خود برای مذاکره و تعامل با طرف آلمانی، برای روشن شدن اوضاع را اعلام کرده‌اند.


علاوه بر این، وزارت امور خارجه یادآور شد که سفارت روسیه در برلین از وزارت خارجه آلمان درخواست کمک در خصوص دسترسی کنسولی به الکسی ناوالنی کرده که این درخواست، رد شده است.


روز گذشته (شنبه)، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که اگر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نتیجه‌گیری‌های انجام‌شده در آلمان، سوئد و فرانسه را تأیید کند، اتحادیه اروپا قطعاً در رابطه با پرونده ناوالنی تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.


روز شنبه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در تلگرام تبریکی برای فرانک والتر اشتاین مایر رئیس‌جمهوری آلمان و آنگلا مرکل صدراعظم این کشور، به مناسبت روز وحدت آلمان، از آمادگی کامل مسکو برای گفت‌وگو و تعامل با برلین درباره موضوعات مهم دوجانبه و بین‌المللی خبر داد.


الکسی آناتولیویچ ناوالنی یکی از رهبران تظاهرات اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، روز ۲۰ اوت (۳۰ مردادماه) هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.


از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن‌که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.


ناوالنی پس از چند روز به درخواست آلمان به بیمارستانی در برلین منتقل شد. دولت آلمان ۱۲ شهریور اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند ناوالنی توسط عامل اعصاب مسموم شده است.


این چهره مخالف در روسیه در ادعایی جدید و بدون هرگونه مدرکی تأکید کرده که پوتین پشت پرده مسمومیت وی قرار دارد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: ولادیمیر پوتین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته