دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1399 - 12:26
محمد ابراهیم امامی در گفتگو با آنا:

آمادگی نسبی کشتی‌گیران در لیگ همه را امیدوار کرد/ فردا در مورد برگزاری مسابقات جهانی تصمیم نهایی اعلام می‌شود

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: آمادگی نسبی که کشتی‌گیران داشتند این امیدواری را به اعضای کادر فنی تیم‌های ملی داد که برای مسابقات جهانی پیش رو با برگزاری یک اردوی مقطعی می‌توانند کشتی‌گیران را به سطح قابل قبولی برسانند.
کد خبر : 520544
AALI4931.jpg

محمد ابراهیم امامی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برگزاری مسابقات لیگ کشتی گفت: ابتدا از همه کسانی که برای برگزاری لیگ کشتی تلاش کردند تشکر می‌کنم. سازمان لیگ، فدراسیون کشتی، فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان برای آغاز فعالیت کشتی تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در نهایت تصمیم بر این شد که بر اساس دستورالعمل‌ها و در کمال آرامش با حفظ سلامتی مسابقات را برگزار کنیم. هر چند کار بسیار مشکلی بود اما جلسات متعددی برگزار شد و طرح برگزاری مسابقات در شرایط بحران در اختیار مسئولان قرار گرفت و در نهایت با یک دستورالعمل جامع تصمیم به برگزاری مسابقات گرفته شد.


وی گفت: برای هر بخشی از سوی فدراسیون یک نفر مسئول انتخاب شده بود تا بتواند کارها را با سرعت بیشتری انجام دهد. از طرفی از همه کسانی که در لیگ حضور داشتند، اعم از کشتی‌گیران، کادر فنی و داوران تست کرونا گرفته شد و خوشبختانه در طول برگزاری مسابقات و بعد از آن، هیچ نمونه مبتلا به کرونا نداشتیم و این موضوع برای همه ما خوشحال‌کننده بود چرا که این نگرانی وجود داشت که شاید کشتی‌گیران مبتلا به کرونا شوند. در این شرایط باید از همه کسانی که کشتی‌گیران را زیر نظر داشتند تشکر کنیم چرا که مقرراتی که آنها وضع کرده بودند باعث شد که هیچ‌گونه نمونه تست مثبت کرونا نداشته باشیم.


سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد سطح کیفی مسابقات لیگ گفت: کشتی‌گیران از نظر آمادگی بدنی مثل سال‌های قبل نبودند و دچار افت شده بودند که البته این موضوع طبیعی است. به هر حال آخرین مسابقه‌ای که آنها روی تشک رفته بودند اسفند ماه سال گذشته بود و بعد از هفت ماه دوباره روی تشک ظاهر شدند. طبیعی بود که از سطح انتظار پایین‌تر باشند اما با این حال آمادگی نسبی که کشتی‌گیران داشتند این امیدواری را به اعضای کادر فنی تیم‌های ملی داد که برای مسابقات جهانی پیش رو با برگزاری یک اردوی مقطعی می‌توانند کشتی‌گیران را به سطح قابل قبولی برسانند و این موضوع نشان‌دهنده این بود که با اینکه هفت ماه دور از تمرین و مسابقه بودند اما در طول این مدت عموماً به صورت شخصی به تمرینات خود ادامه داده بودند.


امامی در مورد برگزاری مسابقات جهانی اظهار کرد: قرار است فردا اتحادیه جهانی تصمیم نهایی را در خصوص برگزاری مسابقات اعلام کند. هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک و حضور مقتدرانه در این آوردگاه است. بعد از اینکه اتحادیه جهانی در مورد برگزاری مسابقات تصمیم نهایی را اعلام کرد، جلسات فنی را تشکیل خواهیم داد تا ببینیم در این شرایط به چه صورت باید اردوها را برگزار کنیم. به هر حال همه مردم انتظار دارند که کشتی به عنوان ورزش اول کشور در میدان المپیک مثل همیشه پرفروغ ظاهر شود. در مسابقات لیگ هم برخی کشتی‌گیران با عملکرد خوبی که داشتند مورد توجه قرار گرفتند و اعضای کادر فنی هم آنها را شناسایی خواهند کرد.


سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد برگزاری مسابقات لیگ گروه «ب» گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه قرار است کشتی‌گیران در گروه «ب» به میدان بروند. در حال حاضر تیم‌ها در قرنطینه بسر می‌برند و همه چیز برای برگزاری مسابقات به شکل قابل قبول مهیا و حتی برخی محدودیت‌ها نسبت به گروه الف بیشتر شده است تا کشتی‌گیران با خیال راحت روی تشک بروند. این مسابقات هم بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. قرار است تیم‌های چسب رازی و اترک در لیگ حضور پیدا کنند. حضور تیم اترک خراسان شمالی در ابتدا در لیگ مورد موافقت قرار نگرفت به این خاطر که کمبودهایی احساس می‌شد اما با جلساتی که با استاندار گذاشته شد، آنها قول حمایت دادند و قرار است این تیم در مسابقات شرکت کند.


وی همچنین خاطرنشان کرد: تیم کشتی قائم‌شهر هم اگرچه برخی موضوعات مبنی بر رأی کمیته انضباطی مطرح شده بود اما قصد کناره‌گیری از لیگ را ندارد و قرار است در روزهای آینده به میدان برود. ما امیدوار هستیم که این رقابت‌ها را به نحو احسن برگزار کنیم و حتی اگر کم و کاستی در برگزاری رقابت‌های گروه الف به وجود آمده بود، در این گروه به حداقل برسد. برگزاری رقابت‌ها در شرایط بحرانی کار بسیار سختی است اما خوشبختانه فدراسیون با همکاری دیگر سازمان‌ها موفق به برگزاری این مسابقات شد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته