دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1399 - 13:00
داورزنی:

فدراسیون‌های ورزشی شتر گاو پلنگ شده‌اند/ ساختار فدراسیون‌ها مشخص نیست/ شانس آوردیم کرونا آمد!

رئیس فدراسیون‌ والیبال گفت: فدراسیون‌های ورزشی شتر گاو پلنگ شدند و به این دولت هم برنمی‌گردد بلکه در مجلس شورای اسلامی این اتفاق افتاد.
کد خبر : 520268
photo_2020-01-09_23-34-51.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این نشست،گفت: جنس صحبت‌های من با بقیه دوستان متفاوت است. ای کاش ورزش ما وزارت خانه نمی‌شد؛ ای کاش سازمان جوانان به  ورزش ملحق نمی شد و ای کاش تکلیف خودمان را در فدراسیون‌ها می‌دانستیم؛ ما نمی‌دانیم Ngo هستیم یا دستگاه‌های دولتی که زیر نظر دولت هستند. ما شتر گاو پلنگ شدیم و به این دولت هم برنمی‌گردد بلکه در مجلس شورای اسلامی این اتفاق افتاد.


وی تاکید کرد: اشتباه بزرگ مجلس تبدیل ورزش به وزارت خانه بود. همه این قهرمانی‌ها حاصل حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است اما بار اصلی بر عهده فدراسیون‌هاست اما در ساختار دولت جایگاه آنها کجاست. فدراسیونی که ۳۰ یا ۴۰ میلیارد هزینه می‌کند و دولت بخش اندکی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.


رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: فدراسیون‌ها را نمی‌توان دولتی اداره کرد. ما امسال شانس آوردیم کرونا آمد چون ورزش کشور به خاطر منابع پیش‌بینی شده نمی‌توانست کار کند. با شروع فعالیت‌های بین‌المللی ما مشکلاتی روبه‌رو هستیم و هزینه‌ها چند برابر شده در حالی که قدرت خرید فدراسیون‌ها کاهش یافته است.


 وی افزود: قصد ما این نیست کمبودها را بگوئیم اما واقعیت این است اگر به ساختار فدراسیون‌ها توجه نشود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم بود. اماکن ورزشی به شرکت توسعه واگذار شده و فدراسیون‌ها میلیاردها تومان بدهکارند. من فدراسیون والیبال برای لیگ ملت‌ها باید به شرکت توسعه اجاره بدهم. فدراسیون‌ها میلیاردها تومان به سازمان مالیاتی بدهکارند، تعدادی از دوستان ممنوع الخروج هستند و دولت هنوز نتوانسته این مشکل را حل کند. از یک طرف می‌گویند شما دولتی هستید از طرف دیگر این مشکلات را می‌بینیم. یکی از بحث‌های جدی تعیین تکلیف ساختاری فدراسیون‌های ورزشی است.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب