دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1399 - 12:40
آنا گزارش می‌کند؛

ابتلای ترامپ به کرونا چه تأثیری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گذارد؟ /برنامه‌ریزی جدی دموکرات‌ها برای پیروزی

خبر ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا مردم این کشور را در شوک فرو برده است؛ به‌ویژه اینکه تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از اواخر هفته گذشته با برگزاری مناظره انتخاباتی جنجالی ترامپ با جو بایدن داغ شده است.
کد خبر : 520265
Getty-Trump-white-house.jpg

به گ زارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چند ساعت بعد از تأیید خبر ابتلای دونالد ترامپ و همسرش به کرونا و ملزم شدن آن‌ها به قرنطینه پزشکی در کاخ سفید به مدت دو هفته، «شون کونلی»، پزشک مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد این‌گونه القا کند که حال آن‌ها خوب است و هیچ نشانه‌ای از بیماری در خود ندارند. این ادعای وی در حالی است که منابع غیررسمی با انتشار ویدئویی نشان دادند پزشکان ترامپ را با بالگرد به بیمارستان نظامی منتقل کرده‌اند.


ابتلای ترامپ به کرونا موجی از نگرانی را در مجموعه کاخ سفید به وجود آورده است و سرنوشت صدها کارمند دستگاه ارشد دولت آمریکا که به‌طور مستقیم با ترامپ ارتباط داشتند، مشخص نیست. ممکن است در ساعات یا روزهای آینده اخباری در این زمینه منتشر شود؛ کما اینکه تاکنون مشخص شده «کلین کانوی»، یکی از اصلی‌ترین مشاوران ترامپ که ماه گذشته به‌دلیل مشکلات خانوادگی اعلام کرد کاخ سفید را ترک خواهد کرد، کرونا گرفته است. همچنین آزمایش کرونای «تام تیلیس»، سناتور آمریکایی و «بیل استپین»، مدیر کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مثبت اعلام شده است.


دونالد ترامپ


خبر ابتلای ترامپ به کرونا مردم آمریکا را در شوک فرو برده است؛ به‌ویژه اینکه اکنون این کشور در اوج مواجهه با کرونا قرار دارد و تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز از اواخر هفته گذشته با برگزاری مناظره انتخاباتی جنجالی ترامپ با جو بایدن داغ شده است.


از زمان اعلام ابتلای رئیس‌جمهور آمریكا به کرونا، محافل سیاسی این کشور در بهت، سردرگمی و حتی ترس فرو رفته است و نشانه‌های نگرانی را می‌توان در میان طرفداران ترامپ مشاهده کرد.


هیچ‌کس نمی‌داند در پایان دو هفته قرنطینه حال ترامپ بهبود می‌یابد یا اوضاع وی با توجه به سن بالا و مشکلات ناشی از قند خون که عامل تأثیرگذاری بر شدت کروناست، بهتر یا بدتر خواهد شد.  در عین حال یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وخیم بودن وضعیت جسمانی ترامپ گفته رئیس‌جمهور آمریکا خسته و افسرده است و بسیار سخت نفس می‌کشد. این موارد باعث شده است تا حضور وی در تبلیغات انتخاباتی تحت‌الشعاع قرار بگیرد و حتی اگر به‌موقع از بیماری رهایی یابد، زمان کافی را برای شرکت در کمپین‌های انتخاباتی نخواهد داشت، زیرا باید دوره نقاهت را بگذارند.




بیشتر بخوانید:


ترامپ به سختی نفس می‌کشد




از سوی دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از سوی جمهوری‌خواهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و آن‌ها را در مقابل نازد دموکرات‌ها، یعنی بایدن با چالش مواجه می‌کند.


در این گزارش آمده است: حتی اگر ابتلای ترامپ به کرونا هیچ علامتی هم نداشته باشد، وی مجبور است از تبلیغات انتخاباتی به دور باشد، گوشه‌ای کنج کاخ سفید بنشیند و تا مدتی که پایانش معلوم نیست، هیچ کاری انجام ندهد. او مدت‌ها بود کروناویروس را دست‌کم می‌گرفت؛ ویروسی که جان 207 هزار آمریکایی را گرفته است.


کارشناسان چه می‌گویند؟


«احمد سید احمد»، کارشناس امور بین‌الملل از مصر درباره ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا گفت: صحنه سیاسی آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دچار چنددستگی شده است. ترامپ در نتیجه بی‌توجهی به شیوع کرونا در کشورش به این ویروس مبتلا شد؛ همان نقطه‌ای که می‌تواند پاشنه آشیل وی باشد و باعث شود دموکرات‌ها از آن زاویه تبلیغات انتخاباتی خود را برنامه‌ریزی کنند.


وی افزود: مناظره نخست میان بایدن و ترامپ از سوی هر دو طرف بد دنبال شد و شاهد اتهام‌زنی‌های متقابل و در نتیجه نارضایتی مردم و افکار عمومی از آن بودیم. معتقدم ابتلای ترامپ به کرونا بر روند انتخابات تأثیر عمده‌ای نخواهد گذاشت، مگر اینکه اتفاق خاصی در دوره قرنطینه رخ دهد.


بایدن ترامپ


برخلاف سید احمد، «علی مسعود» استاد دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه «بنی‌سویف» مصر معتقد است ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. وی گفت: نخستین تأثیر را در بازار بورس و اقتصاد آمریکا شاهد بودیم و این روند در حوزه سیاست داخلی و حتی خارجی آمریکا تأثیرگذار خواهد بود.


وی افزود: ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا به سود جمهوری‌خواهان نیست؛ گرچه مردم با نامزد مبتلا به کرونا ابراز همدردی کنند. این موضوع باعث می‌شود جمهوری‌خواهان رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را به رقیب دموکرات خود واگذار کنند.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
WOW just what I was searching for. Came here by searching for 토토사이트추천
Korea (Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
۰
WOW just what I was searching for. Came here by searching for 토토사이트추천
هلدینگ شایسته