دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 12:24

بسته شدن برخی از دفاتر رسانه‌ای جهاد اسلامی به دلیل بحران مالی

گزارش‌های رسیده از جنبش «جهاد اسلامی» نشان می‌دهد بحران مالی بی‌سابقه‌ای گریبان این جنبش فلسطینی را گرفته است تا جایی‌که این جنبش مجبور شد برخی دفاتر رسانه‌ای خود را ببندد و روند پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان خود را متوقف کند.
کد خبر : 51999

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، منبع آگاهی در جنبش «جهاد اسلامی» به روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» چاپ لبنان گفت جنبش وارد مرحله «ریاضت اقتصادی» بزرگی شده است. وی بدون ارائه جزئیاتی از این بحران مالی، آن را مرتبط با «پرونده‌های محرمانه داخلی» دانست و تنها به بیان این موضوع اکتفا کرد که این بحران زیاد طول نخواهد کشید.


به گزارش رای‌الیوم، بحران مالی جهاد اسلامی از هشت ماه پیش آغاز شده است و به‌تازگی این جنبش برای فرار از بحران به بستن دفاتر رسانه‌ای خود و آغاز روند کاهش پاداش و حقوق کارمندان روی آورده است.


از سوی دیگر «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در مصاحبه با خبرنگار آنا با تایید وجود بحران مالی در این جنبش، گفت: تا برخی دفاتر رسانه‌ای جنبش بسته شده است ولی به‌طور دقیق اطلاعی درباره موقعیت این دفاتر ندارم.


جنبش «جهاد اسلامی» دارای تعداد زیادی نهاد اطلاع‌رسانی است و شبکه‌ای ماهواره‌ای به نام «فلسطین‌الیوم» در اختیار دارد که دفتر آن در لبنان واقع است. همچنین رادیو «قدس» که به‌طور مستقیم به پوشش خبری تحولات نوار غزه می‌پردازد و نیز روزنامه «استقلال» که در آن آخرین تحولات غزه بیان می‌شود، در اختیار این جنبش قرار دارند.


جهاد اسلامی بخش عمده‌ای از بودجه خود را به پرداخت حقوق کارمندان جناح نظامی خود با عنوان «سرایا القدس» اختصاص داده است که دومین گردان مسلح بزرگ در نوار غزه و مرکز ثقل جنبش پس از شاخه نظامی «حماس»، به‌شمار می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته