دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 11:58
در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران تصویب شد

تصویب کمک 70 میلیارد تومانی شهرداری تهران به راهنمایی و رانندگی

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز صبح، تبصره 21 بودجه شهرداری تهران مبنی بر کمک شهرداری به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را به تصویب رساندند که بر اساس آن در سال 94 بودجه راهنمایی و رانندگی 70 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
کد خبر : 5197

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در خصوص تبصره بیست و یکم توضیح داد: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف است بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را پس از تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک هزینه کند.


دبیر افزود: در سال 94 بودجه راهنمایی و رانندگی 70 میلیارد تومان است در حالی که بودجه‌ای که برای سال آینده لازم داشتند 98 میلیارد تومان بود.


وی با تاکید بر اینکه پایه بودجه راهنمایی و رانندگی در سال‌های قبل بد گذاشته شده است؛ اظهار داشت: برای وحدت اینکه رویه‌ای بین شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی باشد در این تبصره تاکید کردیم که موافقت‌نامه‌ها را باید معاونت حمل و نقل شهرداری تایید کند.


به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به منظور ایجاد انگیزه برای راهنمایی و رانندگی جهت دریافت عوارض خودروها و موتورسیکلت‌ها بر اساس این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود، چنانچه میزان وصول عوارض خوردو در مقایسه با عملکرد در سال قبل بیشتر شود معادل 20 درصد از این عوارض را تا سقف 2 میلیارد ریال به مرکز راهنماییی و رانندگی اعطا کند.


در ادامه علیرضا دبیر با اشاره به اینکه مبادله شدن موافقت‌نامه کار بزرگی است، یادآور شد: هر زمان که شورای اسلامی شهر تهران اراده کند می تواند از راهنمایی و رانندگی بخواهد گزارش عملکرد خود را در صحن شورا ارایه کند.


بر اساس این گزارش، بررسی تبصره بیست و یکم بودجه سال 94 شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و طبق تبصره 21 بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران به شهرداری تهران، اجازه داده می‌شود چنانچه در اثر اقدامات راهنمایی و رانندگی میزان وصول عوارض خودرو و موتورسیکلت در سال 94 در مقایسه با عملکرد سال قبل افزایش داشته باشد، معادل 20 درصد از مبلغ افزایش وصولی را تا سقف 20 میلیارد ریال در قالب اعتبارات ردیف 6170301 پس از تائید معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا به صورت کمک به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پرداخت کنند.


این تبصره با حداکثر آرای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته