دیدگاهی استراتژیک از «بازاریابی ورزشی» منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگی آنا، کتاب «بازاریابی ورزشی» نوشته پروفسور ماتیو دی. شانک با ترجمه کامبیز حیدرزاده و امین اسداللهی، که دیدگاهی استراتژیک نسبت به «بازاریابی ورزشی» ارائه کرده، از سوی انتشارات ایده منتشر و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت. این کتاب در چهار بخش متمایز ولی وابسته به یکدیگر تدوین شده که هر فصل جزئی مهم از فرآیند بازاریابی استراتژیک ورزشی را ارائه میکند.
بخش اول آیت کتاب با عنوان «چهارچوب احتمالی برای بازاریابی استراتژیک ورزشی» ضمن معرفی بازاریابی ورزشی، نگاهی به ماهیت منحصر به فرد محصولات ورزشی خواهد داشت. همچنین بررسی تأثرات درونی مانند مأموریت سازمانهای ورزشی و فرهنگ سازمانی و تأثیرات بیرونی مانند رقابت، اقتصاد و تکنولوژی فصل دیگری از این بخش را به خود اختصاص داده است.
بخش دوم با عنوان «برنامهریزی برای تصمیمات مربوط به انتخاب بازار» به یک بررسی کلی از ابزارهای مورد استفاده برای درک مصرف کنندگان، شرکت کنندگان و تماشاچیان ورزشی اختصاص دارد. در فصلهای مختلف این بخش هر گام در فرآیند تحقیقات بازاریابی مورد بحث واقع شده است و نشان میدهد که اطلاعات چگونه قابل جمعآوری و استفاده برای کمک به تصمیمگیری استراتژیک هستند.
«برنامهریزی آمیخته بازاریابی ورزشی» عنوان سومین بخش از این کتاب است که فصول مختلفی در آن به بررسی موضوعاتی مرتبط با محصولات ورزشی، مجوز و توسعه محصولات جدید، مفاهیم پایهای مربوط به ترفیع، بررسی عناصر آمیخته ترفیعی مانند تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی و پیشبردهای فروش، طراحی برنامههای حمایت مالی ورزشی و همچنین مفاهیم پایهای قیمتگذاری میپردازد.
بخش چهارم نیز که به «اجرا و کنترل فرآیند بازاریابی ورزشی استراتژیک» اختصاص یافته، ارتباطات، انگیزش و بودجه را در چگونه برنامههای بازاریابی سازمانهای ورزشی بررسی میکند و نشان میدهد که بازاریابان ورزشی چگونه به نظارت و ارزیابی برنامههای استراتژیک، پس از اجرای آنها میپردازند.
در پشت جلد این کتاب آمده است:
در این کتاب، ما ماهیت پیچیده و متنوع بازاریابی ورزشی را کشف خواهیم کرد. افزون بر این چهارچوبی برای کمک به توضیح و سازماندهی فرآیند بازاریابی استراتژیک ورزشی، پوشش تمامی موضوعات مربوطه در طراحی یک استراتژی بازاریابی جامع ورزشی، تدابیر گستردهای برای درک مصرف کنندگان در جایگاه تماشاچیان و شرکت کنندگان و همچنین برنامهریزی آمیخته بازاریابی ورزشی (محصول، قیمت، ترفیع و توزیع) جهت اجرا و ارزیابی فرآیند برنامهریزی بازاریابی ورزشی معرفی خواهد شد. حتی اگر شما مشتاق ورزش نباشید، کاربرد منحصر به فرد قواعد و فرآیندهای بازاریابی برای صنعت ورزش، شما را هیجان زده خواهد کرد.
کتاب «بازاریابی ورزشی» نوشته پروفسور ماتیو دی. شانک با ترجمه کامبیز حیدرزاده و امین اسداللهی، در 540 صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات ایده منتشر شده است.
انتهای پیام/