دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 10:30
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

عضو کمیسیون امنیت ملی: نمایندگان برای بررسی بیشتر با دو فوریت لایحه شفافیت مالی انتخابات مخالفت کردند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره لایحه شفاف‌سازی منابع مالی در انتخابات گفت: از آنجا که این لایحه، مهمی است، نمایندگان تصمیم گرفتند که آن را به صورت دو فوریت تصویب نکنند تا مجبور نشوند قانونی را 24 ساعته تصویب کنند.
کد خبر : 51957

مهدی دواتگری، نماینده مراغه در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با توجه به مخالفت نمایندگان با دو فوریت لایحه شفافیت‌سازی هزینه‌های انتخابات اظهار کرد: مفهوم این تصمیم این نیست که نمایندگان مجلس نمی‌خواهند شفاف‌سازی انجام شود بلکه اگر رأی به دو فوریت ندادند برای بررسی بیشتر است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اکثر نمایندگان تصمیم دارند که این لایحه یک فورتی را به صورت خارج از دستور بررسی کنند. از این رو ، این لایحه پس از بررسی‌های کمیسیون ذی‌ربط، در دستور کار قرار خواهد گرفت.


دواتگری ادامه داد: هفته آینده مجلس تعطیل است، کمیسیون شوراها می‌تواند پس از تعطیلات این لایحه را مورد بررسی قرار دهد و بعد با جمع‌آوری امضای نمایندگان به صورت خارج از دستور در نوبت رسیدگی قرار دهد چرا که در فضای عمومی مجلس مخالفتی نیست.


وی افزود: به لحاظ اهمیت این لایحه، نمایندگان پیشنهادهای متعددی را ارائه خواهند داد که باید مورد بررسی قرار گیرد. تصویب این لایحه اکنون ضرورتی انکارناپذیری دارد که حتما نمایندگان به آن توجه خواهند کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این لایحه جلوی بسیاری از جوسازی‌ها و ایجاد ذهنیت‌های منفی در مردم را خواهد گرفت و با ایجاد چارچوبی برای هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات، زمینه انتظار از نامزدها را در حوزه‌های مختلف کم خواهد کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان مجلس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته