دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1399 - 00:02
آنا گزارش می‌دهد؛

کدام یک از مسئولان دولتی از «گوشی لوکس آمریکایی» استفاده می‌کنند؟+اسامی و سند

رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش از واردات بی‌رویه یک نوع گوشی لوکس آمریکایی گله کردند؛ این در حالی است که برخی از اعضای دولت از این گوشی استفاده می‌کنند.
کد خبر : 519486
unnamed.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با اعضای هیئت دولت در شهریور امسال از واردات کالاهای بی‌رویه، به ویژه واردات یک برند خاص و لوکس تلفن همراه آمریکایی انتقاد کردند.


رهبر انقلاب فرمودند: «مسئله‌ تولید کلید اصلی است برای اشتغال، برای معیشت، برای کاهش تورم، برای ایجاد ارزش پول ملی. تولید واقعاً مادر همه‌ اینها است؛ هرچه می‌توانیم در مورد تولید بایستی کار کنیم. موانع تولید را برطرف کنید؛ بسیاری از این موانع در درون کشور است، مانند مسئله‌ واردات بی‌رویه، مشکلات قطعات، ناهماهنگی‌ها در بخش‌های پایین دستی و مسئله مجوزها».


حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: «گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز به آن نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد».


منظور رهبر معظم انقلاب اسلامی از گوشی لوکس آمریکایی، تلفن همراه «اپل(آیفون)» بود که برخی از مقامات ارشد دولت هم از آن استفاده می‌کنند! 


قیمت این برند خاص، طی چند وقت اخیر، به دلیل بالا رفتن قیمت ارز در بازار آزاد بسیار افزایش یافته است. از سوی دیگر، با نهی رهبر حکیم انقلاب در خصوص واردات این نوع گوشی، ضروری است مدیران ارشد دولتی در میانه جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، استفاده از آن را تحریم کنند؛ رویکردی که کمتر به آن توجه می‌شود.


به همین دلیل، بررسی درباره مدل گوشی‌های همراه برخی وزرا و معاونان رئیس‌جمهور را در دستور کار قرار دادیم تا مشخص شود کدام یک از مسئولان دولتی از این برند خاص و گران‌قیمت آمریکایی استفاده می‌کنند.


این جستجو از توئیتر رسمی آنها صورت گرفته که بر اساس آن، می‌توان استفاده از تلفن همراه اپل را تشخیص داد و از سوی دیگر، حمیت مدیران در مواجهه با جنگ اقتصادی که رئیس‌جمهور بارها بر آن تأکید کرده را دریافت. 


1- اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور



2-بیژن زنگنه، وزیر نفت



3-محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه



4-حسام‌الدین آشنا، مشاور ارشد رسانه‌ای روحانی و رئیس مرکز استراتژیک ریاست‌جمهوری



5-محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات



6-مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان



7-معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست‌جمهوری



8-محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی



9-علی‌اصغر مونسان، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی



10-محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور



برخی دیگر از اعضای هیئت دولت شامل حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی سخنگوی دولت و سعید نمکی وزیر بهداشت از گوشی اندروید استفاده می‌کنند.


از آنجا که مبنای این گزارش، توئیت وزرا و مسئولان بوده، سندی دال بر استفاده یا عدم استفاده دیگر مقامات دولتی از برند اپل وجود ندارد اما به این مفهوم هم نیست که این تلفن همراه لوکس را در اختیار ندارند.


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته