دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1399 - 01:00

ژاپن از نیروهای مسلح خود خواست مشاهده «بشقاب پرنده‌ها» را گزارش کنند

ژاپن برای نیروهای مسلح این کشور دستورالعمل جدیدی درباره نحوه مواجهه با اشیاء ناشناس در آسمان صادر کرد.
کد خبر : 519409
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ژاپن برای نیروهای مسلح این کشور دستورالعمل جدیدی درباره نحوه مواجهه با اشیاء ناشناس در آسمان صادر کرد.


در این دستورالعمل از نیروهای مسلح ژاپن خواسته شده است تا مشاهده هرگونه «شیء ناشناس» در آسمان را گزارش کنند. تارو کونو، وزیر دفاع سابق ژاپن اوایل ماه جاری میلادی در حالی که هنوز به عنوان وزیر دفاع مشغول فعالیت بود، تأکید کرد که اعضای نیروهای مسلح کشورش هنگام مواجهه با هرگونه پدیده ناشناخته در آسمان باید از آن تصویربرداری کنند. وی افزوده بود که این تصاویر باید به طور کامل موردبررسی قرار گیرد.


از سوی دیگر ارتش ژاپن موظف شده است که به گزارش‌های دریافتی از شهروندان درباره رصد اشیاء ناشناس در آسمان (بشقاب‌پرنده‌ها) رسیدگی کند.


وزیر دفاع پیشین ژاپن پیش از این وجود اشیاء ناشناس در آسمان را زیر سؤال برده بود. تارو کونو گفته بود: «صادقانه بگویم: من به بشقاب‌پرنده‌ها باور ندارم.»


با این حال گزارش‌ها حاکی است که موضوع «بشقاب‌پرنده‌ها» یکی از محورهای مذاکره ماه گذشته تارو کونو با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بود. پنتاگون ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) سه ویدئویی را که خلبانان آمریکایی از «پدیده‌ای ناشناخته» در آسمان ثبت کرده بودند منتشر کرد. مقامات ایالات‌متحده در آن زمان تأکید کرده بودند که قادر به شناسایی اشیایی که در این ویدئوها دیده می‌شوند، نیستند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته