دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 09:00
در دیدار با وزیر امور خارجه صربستان

ظریف: برای ترویج تروریسم در مناطق مختلف سرمایه‌گذاری‌های کلانی شده است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای صرب خود افراط و تروریسم را تهدیدی برای همه کشورها دانست و اظهار داشت : متاسفانه برای ترویج تروریسم در مناطق مختلف سرمایه گذاری‌های کلانی شده است و به همین علت نیاز دارد تا کشورها با همکاری یکدیگر با تروریسم و افراط‌گرایی مقابله کنند. خانم مایاگویگوویچ، رئیس پارلمان صربستان و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار آخرین تحولات گسترش مناسبات دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادند.
کد خبر : 51939

به گزارش گروه بین الملل آنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات بر گسترش مناسبات دو کشور ایران و صربستان تاکید و خاطر نشان ساخت: توسعه همکاری‌های پارلمانی زمینه را برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تسهیل خواهد ساخت.


ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرش مثبت به توسعه روابط با جمهوری صربستان دارد و در پرتو دستاوردهای پساتحریم، مقدمات مناسبی برای گسترش مناسبات دوکشور فراهم خواهد شد.


وی همچنین از حضور وزیران صربستانی در کشور برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد و گفت: در این کمیسیون راه‌های رفع موانعی که بر سر راه تعمیق مناسبات اقتصادی وجود دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما از افزایش همکاری‌های بخش دولتی و خصوصی بین دو کشور استقبال می‌کنیم. با رفع موانع پولی و بانکی ،کمپانی‌های خصوصی و دولتی قادر خواهند بود تا مراودات خود را بیش از پیش توسعه دهند.


وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همکاری چندجانبه و همکاری‌های بین المللی با صربستان استقبال کرد .


مایاگویگوویچ، رئیس پارلمان صربستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت : گفت‌وگوهای بسیار خوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشتیم و قرار شد کمیسیونهای پارلمانی دو کشور مراودات بیشتری با یکدیگر داشته باشند .


وی اظهار داشت: روابط ایران و صربستان تاریخی است و دو کشور علاوه بر همکاری‌های دو جانبه در قالب جنبش عدم تعهد نیز همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند و امیدوارم در این دوره جدید این نوع همکاری‌ها گسترش یابد .


رئیس پارلمان صربستان با اشاره به مشکل پناه‌جویان سوریه ، عراق و افغانستان اظهار داشت: صربستان تنها کشوری است که دو مرزهایش سیم خاردار نکشیده است و تلاش کرده است به پناه‌جویان کمک کند. ما علاقه‌مند هستیم که مشکل پناه‌جویان هر چه زودتر حل شود و بر این باور هستیم که لازم است با تروریسم و افراط گری مبارزه شود .


مایاگویگوویچ با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک گفت: چند تن از وزرای صربستان در این کمیسیون شرکت خواهند کرد و این بیانگر اهمیت این کمیسیون برای صربستان است. امیدوارم این کمیسیون درها را برای همکاری‌های گسترده اقتصادی بین دو کشور بگشاید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته