دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 19:18

ابوطالبی: ایران و روسیه تصمیم گرفته اند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقا دهند

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار او با مقامات عالیرتبه کشورمان گفت: دوکشور تصمیم گرفته اند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقا دهند.
کد خبر : 51926

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه هفتمین دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه و تماس های تلفنی و تعاملات روزافزون، همکاری وسیع دو کشور از مسائل سیاسی وهسته ای گرفته تا دفاعی و اقتصادی، در طی 2 سال نشان می دهد که دو کشور تصمیم گرفته اند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقاء دهند؛ مسائل منطقه ای را حل، و با تروریسم مبارزه کنند و در سطح جهانی باهم تعامل کنند.
به نوشته ابوطالبی به همین دلیل ولادیمیر پوتین با تمامی مقامات مرتبط با همکاری های دو و چند جانبه با ایران به تهران آمده بود؛ و در نشست شب گذشته -دوشنبه- برای اولین بار همه مسئولان حاضر بودند و همکاری نفت و گاز، ایجاد ارتباطات ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری های دفاعی، سرمایه گذاری و تقویت روابط مالی و هسته ای و... نویدبخش آینده ای ویژه است.
در این گزارش آمده است معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری بررسی مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این دیدارها دانسته و نوشت: بررسی اوضاع منطقه وائتلاف های موجود در مبارزه با تروریسم، به اتخاذ تصمیمات محکم دراین زمینه انجامید؛به ویژه آنکه هر دو طرف تاکید دارند که شاهرگ اقتصادی ترور باید قطع شود.
ابوطالبی تاکید کرده است که هیچ گاه روابط ایران و روسیه دراین سطح نبوده است؛ و آمادگی دوطرف درمذاکرات دیشب برای سرعت بخشیدن به همکاری ها حاکی از تحولات کلیدی در آینده است.
از نظر معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اهداء سپر تاریخی به دکتر روحانی در سال گذشته و قرآن خطی به مقام معظم رهبری در روز گذشته توسط پوتین، نشانگر عمق اعتماد پدیدآمده میان ایران وروسیه است.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین ظهر دیروز -دوشنبه- برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) وارد تهران شد. وی در بدو ورود، با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حمید ابوطالبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته