دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1399 - 13:08
سخنگوی قوه قضائیه:/3

پیش‌نویس طرح «استجازه دادگاه‌های ویژه مفاسد» به‌زودی به مجلس می‌رود/ پرونده زم ویژه است

سخنگوی قوه قضائیه درباره «آخرین وضعیت استجازه دادگاه‌های ویژه مفاسد» گفت: پیش‌نویس این طرح پس از بررسی‌های قانونی به‌زودی تقدیم مجلس می‌شود.
کد خبر : 519257
BS0K4600.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده امامی گفت: ادامه رسیدگی‌ها به پرونده امامی هفته آینده در دادگاه انجام خواهد شد.


اسماعیلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره «آخرین وضعیت استجازه دادگاه‌های ویژه مفاسد و آیین نامه‌ای که قرار بود رئیس قوه قضائیه امضا و تصویب کند و اینکه قرار بوده است که نیازمندی‌هایی از سمت قوه قضائیه به مجلس تقدیم شود تا استجازه تبدیل به قانون شود» گفت: این آیین نامه در ظرف کمتر از دو هفته از موافقت مقام معظم رهبری تدوین شد و به تصویب ریاست قوه رسیده است.




بیشتر بخوانید:


حکم دادگاه رسیدگی به تخلفات رئیس سابق هلال احمر صادر شده است/ ۱۰۰ هزار پرونده در اجرای قانون تعزیرات بازنگری شد


اولین جلسات رسیدگی به جرائم سیاسی در آبان‌ماه برگزار می‌شود/ رأی پرونده پتروشیمی در حال نهایی شدن است




وی ادامه داد: پیش‌نویس متن مورد نیاز مجلس آماده شده و در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار گرفته و فرصت کوتاهی داده شده تا نظرات کارشناسی خود را بدهند و ان‌شاءالله در کمترین زمان و در ماه‌های آینده نیازمندی‌های قانونی را هم تقدیم مجلس خواهیم کرد.


اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که در وضعیت کرونایی، در مناطقی مانند هرندی و شوش، کلونی‌های معتادین متجاهر و فروشندگان مواد مخدر به وجود آمده‌اند و موجب آزار و اذیت مردم شده‌اند، اظهار کرد: دادسرای تهران با همت نیروی انتظامی به این موضوع ورود کرد و اقدامات خوبی انجام شد؛ در این بین برای دفاع از حقوق مردم بیش از 900 معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر و سارق در این طرح دستگیر و به زندان اعزام شدند؛ همچنین  21 منزل و 150 اتاقکی که پاتوق این افراد بود پلمب شد/ بیش از 149 کیلو مواد مخدر کشف شد.


سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون گمانه‌زنی‌هایی که در مورد حکم زم انجام می‌شود، گفت: این پرونده ویژه است؛ مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حکم، حتماً از سوی مراجع رسمی نسبت به آخرین تصمیم این پرونده اطلاع رسانی خواهد شد. این گمانه‌زنی‌ها و مطالبی که از ناحیه مراجع غیررسمی اعلام می‌شود قابل اعتماد نیست؛ همچنین باید گفت این پرونده‌ای نیست که به سرانجام برسد و مراجع رسمی، سرانجام آن را اعلام نکنند. مطمئن باشید پس از طی فرآیند قانونی و صدور حکم قطعی و ابلاغ برای اجرا ، اطلاع رسانی هم از ناحیه مراجع رسمی صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته