دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1399 - 10:03

کاشت نهال بادام ، انتخابی مطمئن در باغداری

بادام جزو مغزهای پر طرفداری است که علاوه بر طعم خوب ، خواص بیشماری دارد . خاستگاه اولیه بادام در کشورهای غرب آسیا از جمله ایران می باشد اما درحال حاضر امریکا و اسپانیا توانسته اند یکی از پیشروترین کشورها در تولید و صادرات این محصول باشد.
کد خبر : 519169
image_1043674ad771a92808b893e45161283a40ce4b14.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بادام یکی ازمغزهای خوشمزه و پرخاصیت و پر طرفدار است که هم در ایران و هم در کشورهای دیگر درخت آن کشت می شود. برای کاشت درخت بادام هم از بذر یا همان بادام می توانیم استفاده کنیم و هم از نهال بادام. معمولا ثمردهی با نهال بهتر بوده و امکان شکست خوردن پروژه برای افراد تازه کار، کمتر می باشد.


دانستنی هایی در رابطه با نهال بادام :


بادام جزو مغزهای پر طرفداری است که علاوه بر طعم خوب ، خواص بیشماری دارد . خاستگاه اولیه بادام در کشورهای غرب آسیا از جمله ایران می باشد اما درحال حاضر امریکا و اسپانیا توانسته اند یکی از پیشروترین کشورها در تولید و صادرات این محصول باشد.


درخت بادام بین 4 تا 10 متر رشد کرده و قطر تنه آن می تواند به 30 سانتی متر هم برسد . بادام سرشار از روغن های غیر اشباع است که خطری برای بدن نداشته و همچنین از جمله مغزهای پرکالری محسوب می شود.


با توجه به استقبال از این میوه در داخل و خارج از کشور ، و مصرف آن علاوه بر تازه خوری و آجیل ، در دسرها و غذاهای متنوع و یا به صورت استفاده از عصاره این مغز در محصولات دارویی و آرایشی بهداشتی ، احداث باغ درخت بادام به صورت ترکیبی با محصولات مشابه ، می تواند به مرور زمان سود خوبی را به باغدار برگرداند .


نهال بادام


با کمک کاشت نهال بادام به راحتی ( البته با در نظر گرفتن شرایط کشاورزی و کشت و همچنین عمل به توصیه های متخصصان کشاورزی ) می توانید اقدام به احداث باغ کنید.


خصوصیات یک رقم نهال بادام خوب و با کیفیت :


ارقام مربوط به نهال بادام متنوع بوده و براساس همین تنوع خصوصیات و ویژگی های مختلفی را نیز دارا می باشند . اما اکثر رقم ها در شرایط کشور ما امکان رشد و ثمردهی را دارند . در ایران گرانترین رقم بادام ، رقم مامائی است . برای کاشت نهال بادام بهترین زمان ممکن از اوایل پاییز تا انتهای پاییز است.


به طور کلی از انواع رقم بادام و نهال بادام در ایران می توانیم به ، رقم شاهرودی ، مامائی ، آذر ، ربیع ، فرانیس، تونو و . . . اشاره کنیم.


شرایط کاشت نهال بادام :


با اینکه کاشت این درخت به گونه ایی است که حتی در باغچه منازل هم میتواند به رشد خود ادامه دهد ؛ اما برای داشتن یک باغ پر بازده که بخواهید بر تولید و سود آوری آن حساب باز کنید ، باید شرایط پرورش و نیازهای این درخت را برآورده کنید.


لازم به یادآوری است که برخی از گونه های بادام ، محصول بادام تلخ را دارند که برای استفاده خوراکی مضر و سمی است . بعضی از گونه ها هم فقط شکوفه می دهند و ظاهر زیبایی خلق می کنند ، بی انکه میوه بدهند.


حتما در هنگام خرید نهال بادام این نکته را مد نظر داشته باشید.


نهال بادام هوای سرد را دوست ندارد . چاله ایی که برای کاشت بادام در نظر می گیرید باید ابعاد و عمقش از مجموع ریشه های نهال به حالت جمع وگلوله ، بیشتر باشد تا بتواند تمام ریشه های نهال را در بر بگیرد.


قبل از کاشت و حفر چاله بهتر است خاک را شخم زده و زیر و رو کرده باشید تا علاوه بر افزایش نفوذپذیری خاک در رابطه با هوا و آب ، از سفتی هم در آمده باشد تا ریشه ها براحتی در آن ، بتوانند رشد کنند.


در نظر داشته باشید که هنگام خرید نهال بادام ، از رقم هایی خریداری کنید که خود لقاحی داشته باشند و برای میوه دهی نیاز به نهال بادام دیگر نداشته باشد ! در غیر اینصورت فاصله بین هر نهال بادام را برای کاشت ، 5 تا 9 متر در نظر بگیرید.


می توانید برای خرید، فروش، و قیمت انواع نهال بادام از طریق لینک https://bartarnahal.ir/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20/almond-seedlings/ وارد وب سایت برتر نهال ( نهالستان پالیزنهال ) شوید و با ما در ارتباط باشید.


نهال بادام


آب و هوا از فاکتورهای مهم در زمینه رشد بادام است . این درخت طاقت سرمای سخت را ندارد . ولی برای گل دهی احتیاج به گذران یک زمستان با سرمای متوسط ، دارد. هوای گرم و خشک تابستان را می پسندد و چون در بهار خیلی زود شکوفه هایش باز می شوند ، گاهی با یک سرمای بهاره به شدت آسیب می بیند.


خاک مناسب برای رشد این درخت ، لومی است که با درصدهای متناسب شن و رس ، خاصیت زهکش و نگهداری و نفوذپذیری متوسطی دارد. بهتر است همیشه قبل از اقدام برای احداث هر گونه باغ یا زراعت ، خاک زمین یا باغ خود را از لحاظ کمبود و یا مناسب بودن و نبودن ، حتما مورد آزمایش خاکشناسی قرار دهید. تا در مورد میزان و نحوه استفاده از کودها ، دچار اشتباه و زیاده روی نشوید.


نحوه آبیاری درخت بادام بر رشد و میزان عملکرد آن ، تاثیر مستقیم دارد. آبیاری با آب شور اصلا نباید انجام بگیرد. همچنین شیوه آبیاری سنتی یا نوین بهترین نوع آبیاری است ( در مقایسه آبیاری قطره ایی از آبیاری غرقابی بسیار بهتر ، آسانتر، با بازدهی بسیار زیاد و همراه با صرفه جویی در مصرف آب می باشد)


در سال اول ، نهال بادام به آبیاری زیادی احتیاج دارد . در تابستان سال اول هفته ایی یک بار کاملا باید آبیاری شوند.


درخت بادام ممکن است دچار آفتها و یا بیماری های قارچی شود که از طریق قارچ کش ، کندن برگهای آلوده میتوان آنها را کنترل کرد . بهتر است اطراف باغ را با کاشت انواع درختان غیر مثمر به عنوان باد شکن از گزند باد و طوفان محافظت کنید.


نهال های مورد استفاده در احداث باغ بادام ، میتواند از نوع بذر و یا پیوندی یکساله و چند ساله باشد . نور از عناصر مهم در به ثمر نشستن درخت بادام محسوب می شود. معمولا درخت بادام بعد از 5 سال به نتیجه و ثمر می نشیند.


هرس کردن و حذف شاخ و برگهای اضافی در رسیدن نور به تمام درخت و همچنین رشد بهتر قسمت های مختلف درخت ، نقش مهمی دارد.


وب سایت دیگه ای که در زمینه خرید نهال بادام فعالیت داره و در زمینه خرید، فروش نهال بادام فعالیت داره و با قیمت مناسب نهال بادام تونسته بهترین کجوعه در جهان باشه وب سایت https://www.amazon.com/Almond-Trees/s?k=Almond+Trees است که میتوانید به خرید نهال بادام و از مقالت مفید این مجموعه بهترین استافده را کنید.


نهال بادام


فروش نهال بادام در نهالستان برترنهال ( پالیزنهال ) :


نهالستان پالیزنهال با تولید انواع نهال بادام و البته نهال میوه های دیگر یکی از مجموعه های پیشرو در عرصه تولیدات کشاورزی می باشد. فروشگاه برترنهال به صورت آنلاین علاوه بر دادن اطلاعات مفید راجع به انواع نهال و نحوه کاشت و داشت و برداشت محصولات آنها ، به فروش نهال بادام در رقم های گوناگون اقدام کرده و شما می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت، قیمت نهال بادام مورد نظر خود را جستجو کرده و خرید نهال بادام مورد نظر خود را به انجام برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و خرید نهال بادام با شماره 09141832393 و یا 09021832393 تماس حاصل فرمایید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: رپرتاژ کاشت نهال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته